Performancing Metrics

بازتاب مرگ دلخراش دوچرخه‌سوار ایرانی در رسانه‌های جهان | اتاق خبر
کد خبر: 371616
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1395 - 11:12
بسیاری از رسانه‌های معتبر جهان به مرگ ناگهانی و شوکه‌کننده بهمن گلبارنژاد دوچرخه‌سوار پاراالمپیکی تیم ملی ایران در جریان المیپک ریو پرداختند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نشریه گاردین با اشاره حادثه دلخراش برای بهمن گلبارنژاد 48 ساله که تنها دوچرخه‌سوار ایران در رقابت‌های پاراالمپیک بود، نوشت: این حادثه در جاده «The Vista Chinesa» که شیب زیادی دارد برای این دوچرخه‌سوار ایرانی روی داد؛ جایی که در ماه گذشته و در جریان رقابت‌های المپیک نیز برای یک دوچرخه‌سوار هلندی حادثه ساز شده بود.

این نشریه انگلیسی در ادامه به نقل از «فیلیپ کریون» رییس کمیته بین‌المللی المپیک نوشت: "همه خانواده پاراالمپیک از بروز این حادثه تراژیک غمگین است و این اتفاق تلخ بر بازی‌های خوب و موفق پاراالمیک ریو سایه انداخت. این خبری غمگین برای ورزش و جنبش پاراالمپیک است و قلب و دعای ما با خانواده، هم تیمی‌های گلبارنژاد و کل مردم ایران است."

گاردین همچنین از آغاز تحقیق و بررسی برای علل وقوع این حادثه خبر داد.

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» آمریکا نیز در خبری به مرگ این دوچرخه‌سوار ایرانی و شرح ماجرا پرداخت و نوشت: "بهمن گلبارنژاد که در المپیک 2012 لندن نیز حضور داشت پس از زمین خوردن درمان‌هایی در محل دریافت کرد اما در راه انتقال به بیمارستان به سبب ایست قبلی درگذشت.

نشریه «دیلی میل» انگلیس نیز در ادامه توضیح این حادثه عنوان کرد: جاده کوهستانی «The Vista Chinesa» در رقابت‌های المپیک محل برگزاری مسابقه بود اما جزو جاده‌های رقابت‌های پاراالمپیک نبوده است.

دیلی میل همچنین از نیمه برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در دهکده بازی‌های المپیک به سبب درگذشت بهمن گلبارنژاد خبر داد.

«بی بی‌سی»، «یاهو نیوز»، «تلگراف»، «ای‌بی‌سی» و «وال‌استریت ژورنال» از جمله دیگر رسانه‌های خبری در سراسر جهان بودند که به خبر درگذشت دوچرخه‌سوار پاراالمپیکی ایران پرداختند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید