Performancing Metrics

قصور پزشکی و انتظامی در پرونده عباس کیارستمی ثابت شد | اتاق خبر
کد خبر: 371682
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1395 - 01:01
براساس رای نهایی دادگاه پزشک معالج عباس کیارستمی دو قصور پزشکی و یک قصور انتظامی داشته است.

به گزارش اتاق خبر، آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به کیفرخواست پرونده پزشکی عباس کیارستمی بعد از ظهر امروز یکشنبه (بیست‌وهشتم شهریورماه) در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

ایرج خسرونیا (رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی) در این جلسه با اعلام نظر نهایی درباره پرونده فوت کیارستمی اظهار داشت: در تاریخ ۱۷ اسفند ۹۴ مرحوم کیارستمی به علت پلیپ روده تحت عمل جراحی قرار گرفت و مجدداً در تاریخ ۲۰ اسفند ۹۴ به علت خونریزی دوباره جراحی شد. او در تاریخ ۹۵/۱/۴ دچار عفونت و تب می‌شود و دوباره در تاریخ ۹۵/۱/۹ تحت عمل جراحی مجدد قرار می‌گیرد. نهایتا هم در تاریخ ۹۵/۲/۷ از بیمارستان مرخص و مسیر درمان کیارستمی در فرانسه دنبال می‌شود. پزشک معالج وی 2 قصور پزشکی و یک قصور انتظامی داشته که در تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مشخص شده است. تاخیر در جراحی دوم به عنوان قصور پزشکی و همچنین در جراحی اول، دکتر احمد میر، قصور انتظامی داشته است. زیرا عنوان شده که سیر پرونده به‌صورت روزانه نوشته نشده است. متاسفانه جو سیاسی بر پرونده مرحوم کیارستمی سوار شد.

او درباره چگونگی صدور جواز دفن این سینماگر نیز بیان کرد: صدور جواز دفن کیارستمی دست ما نبود و برای همین کالبد شکافی نشد و علت فوت را که در فرانسه صورت گرفته است را نمی‌دانیم و نمی‌توانیم درباره علت دقیق آن اظهارنظر کنیم ولی در مورد اصول حین بستری در بیمارستان جم و آراد اظهارنظر می‌کنیم.

وکیل خانواده کیارستمی نیز در این جلسه گفت: درباره کالبد شکافی مرحوم کیارستمی آقای نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفته بود که مشکلی نیست و جواز دفن نیز موجود است. در فرودگاه امام مسئولان پزشکی جواز دفت صادر کرده‌اند. در این پرونده به موضوع تخلفات کادر بیمارستان جم رسیدگی نشده است. از همین رو به نظر ما پرونده نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. البته با توجه به گزارش بیمارستان‌ها به نظر می‌رسد که نیاز به کالبدشکافی نبوده است.

احمد میرپزشک مرحوم کیارستمی نیز با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات درمانی مناسب برای این سینماگر انجام شده است؛ بیان کرد: همه کارها را برای نجات کیارستمی انجام دادم و لحظه به لحظه در بیمارستان کنار وی بودم و در مورد مسافرتم نیز شفاهی از مرحوم کیارستمی اجازه گرفتم و گفتم اگر راضی هستی من بروم و ایشان موافقت کرد. در طول ۴۰ روز بستری نیز کوچکترین مشکل و اعتراضی به لحاظ روند درمان عنوان نشد و و بنده با مرحوم کیارستمی، پسر و همچنین برادر او روابط دوستانه داشتم.

او درباره عدم حضور در ادامه روند درمان بیمار خود نیز افزود: دنده‌های همسرم  از 3 نقطه شکسته بود مجبور شدم بیشتر بمانم و گرنه زودتر برگشته بودم و خودم کیارستمی را از بیمارستان جم مرخص کردم و هر روز نیز به دیدنش می‌رفتم.

جراج کیارستمی در پاسخ به این سوال رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی که آزمایش‌های بدون امضا از مسئول فنی بیمارستان جم چه علتی داشته‌اند؛ گفت: این آزمایش‌ها مربوط به پرونده بیمار است.

مسئول فنی بیمارستان جم نیز اضافه کرد: بهترین سرویس را به مرحوم کیارستمی داده‌ایم. او به صورت ۲۴ ساعته و در اتاق VIP تحت نظر و مراقبت بود و همه امکانات بیمارستان در اختیار مرحوم کیارستمی بود.

منبع:ایلنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید