Performancing Metrics

سنای آمریکا فردا درباره فروش سلاح به عربستان رای‌گیری می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 371788
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1395 - 23:27
سنای آمریکا قرار است فردا (چهارشنبه) قطعنامه مشترکی درباره بلوکه کردن فروش تجهیزات نظامی به ارزش 15 / 1 میلیارد دلار به عربستان را به رای بگذارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا،‌ این جلسه در سنای آمریکا در پی نگرانی‌ها درباره درگیری‌ها در یمن قرار است برگزار شود.

راند پل و مایک لی، سناتورهای جمهوری‌خواه و کریس مورفی و آل فرانکن، سناتورهای دموکرات هشتم سپتامبر سال جاری میلادی با ارائه این طرح اعلام کردند که باید فروش تانک‌های "آبرامز" و سایر تجهیزات نظامی به عربستان متوقف شود؛ و این در صورتی است که مجلس نمایندگان و سنای آمریکا این طرح را تایید و باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا آن را امضا کند.

البته هر نوع تلاش برای توقف این فروش ممکن است با مخالفت‌هایی از سوی کاخ سفید و کنگره روبرو شود چون قبلا این توافق را برای فروش سلاح به عربستان تایید کرده است.

حامیان توقف فروش سلاح به عربستان گفته‌اند حتی اگر این طرح تایید نشود، ‌یک رای‌گیری مثبت یا یک رای قوی می‌تواند پیامی محکم درباره چگونگی تداوم حمایت آمریکا از عربستان باشد.

پال و مورفی دوشنبه در نشستی در مرکز منافع ملی در واشنگتن گفتند که به شدت نگران مشارکت نظامی عربستان در یمن هستند و فکر می‌کنند که آمریکا باید درباره حمایت از دولت ریاض تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید