Performancing Metrics

درخواست لوریس چکناواریان از معماران | اتاق خبر
کد خبر: 371864
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1395 - 15:30
نشست یازدهم «یکصدمعمار یکصد انتخاب» با حضور لوریس چکناواریان - آهنگساز و رهبر ارکستر - به عنوان میهمان ویژه در حالی برگزار شد که او از معماران خواهش کرد ایران را ایرانی بسازند.

اتاق خبر: در این نشست چکناواریان با بیان نکات و خاطراتی از زندگی در پهنه مرکزی تاریخی تهران، اظهار کرد که هنوز هم مناطقی چون خیابان سی تیر می توانند تهران نامیده شوند. او که خود ساکن این خیابان است، از خاطرات سکونت در خیابان‌های منوچهری و لاله زار نیز گفت.

بابک نادری آزاد، دانشکده مدیریت در مجموعه دانشگاه تربیت مدرس، اثر حسین امانت را معرفی کرد. به اعتقاد وی در این اثر برتر معماری معاصر ایران معمار توانسته سلسله مراتب فضایی را که میراث قدیمی معماری ایران است به خوبی رعایت کند و با مقتضیات دنیای امروز وفق دهد.

یعقوب رشتچیان، با تاکید بر نقش و اهمیت شهری معماری، به معرفی کتابخانه میرداماد در شهر گرگان پرداخت که با طراحی کامران صفامنش و با حمایت امام جمعه گرگان ساخت شده است. این بنا، امروز یکی از نشانه های شهری گرگان است.

شادی عزیزی مجموعه زندان و باغ موزه قصر را به عنوان یکی از آثار برتر معماری معاصر ایران مطرح کرد. اثری که بنیان اول آن را نیکلای مارکوف نهاد و در طول زمان تغییر و تحول یافت و نهایتا تبدیل به باغ موزه شد.

محمدیوسف نیلی با تاکید بر الزامات و مقررات اجبتری در ساخت مجموعه های مسکونی، آپارتمان شماره ٧ در خیابان یازدهم سعادت آباد را به عنوان نمونه ای شاخص در معماری مسکونی معاصر معرفی کرد که توسط ژرژ دارش، معمار آشوری، طراحی و اجرا شده است.

در ادامه، مژگان محمودی راد، فرهنگسرای شیخ حسین چاهکوتاهی در محله امامزاده بوشهر را معرفی کرد. اثری که که در آن زنده یاد منوچهر آتشی در کنار مقبره تاریخی و ثبت شده شیخ حسین چاهکوتاهی، از دلیران تنگستان، آرمیده است و به همین خاطر یادمان شعر و حماسه نام دیگر این اثر است. طراحی این فرهنگسرا از بهروز مرباغی در کارنامه مهندسان مشاور ارگ بم کرمان است.

آرمین محسن دانشگر، معمار ایرانی مقیم اتریش، در گفت‌وگوی ضبط شده اسکایپی، نظرات خود درباره معماری را بیان و  تاکید کرد که به سختی می‌توان خط مرزی بین معماری خوب و معماری بد کشید. معماری فقط برای لبخند زدن نیست، باید حس پرسشگری و کنجکاوی بیننده و مخاطب را هم تحریک کند.

دبیر اجرایی برنامه اعلام کرده است که نشست آخر «یکصد معمار یکصد انتخاب» احتمالا در هفته های اول آبان ماه برگزار خواهد شد و در آن نشست، با حضور بزرگانی از معماری معاصر ایران، دوره معرفی مصداق های معماری معاصر ایران به پایان خواهد رسید. به گفته نگار جوکار، با معرفی پنج اثر دیگر در نشست یازدهم، تعداد آثار معرفی‌شده تا کنون به ٨٩ رسیده است.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید