Performancing Metrics

آسمان کره جنوبی برای دومین بار میزبان بمب افکنهای آمریکایی شد | اتاق خبر
کد خبر: 371897
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1395 - 17:20
نیروی هوایی آمریکا در واکنش به آزمایش هسته ای پیونگ یانگ و به بهانه تامین امنیت سئول، دو فروند از بمب افکن های راهبردی خود را بر فراز کره جنوبی به پرواز درآورد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از رویترز، آسمان کره جنوبی امروز چهارشنبه برای دومین بار در عرض هشت روز گذشته میزبان بمب افکن های مافوق صوت آمریکا بود.

به ادعای مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی، پرواز دو فروند بمب افکن راهبردی بی-۱بی مستقر در پایگاه «گوام» نشانه ای از تعهد واشنگتن به حفظ امنیت سئول، شبه جزیره کره و منطقه پاسیفیک است.

آمریکا پیشتر در تاریخ ۱۳ ماه میلادی جاری (سپتامبر) و درست چهار روز بعد از انجام پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی، دو فروند بمب افکن بی ۱ را در آسمان کره جنوبی به پرواز درآورد.

این در حالیست که دولت پیونگ یانگ هفته گذشته نیز آزمایش یک موتور جدید موشک را با موفقیت پشت سر گذاشت.

از سوی دیگر، چین که متحد اصلی کره شمالی در سطح منطقه و جهان به شمار می رود، در هم صدایی با سایر کشورهای جامعه بین الملل آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ را محکوم کرد.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و «لی کچیانگ» نخست وزیر چین نیز در دیداری که با یکدیگر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک داشتند، درباره ارتقاء سطح همکاری های مشترک در راستای برخورد با برنامه هسته ای کره شمالی به توافق رسیدند.

این دو مقام آزمایش هسته ای ۹ سپتامبر کره شمالی را محکوم و بر عزم دو کشور برای تقویت همکاری های دوجانبه در راستای نیل به خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره تأکید کردند.

94105

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید