Performancing Metrics

آلمان برای میانجیگری در مناقشه «قره‌ باغ» اعلام آمادگی کرد | اتاق خبر
کد خبر: 371965
تاریخ انتشار: 1 مهر 1395 - 04:40
رئیس جمهور آلمان در پیامی به همتای ارمنستانی خود، آمادگی برلین برای میانجیگری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حل مناقشه قره باغ را اعلام کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اسپوتنیک، آلمان از آمادگی خود برای میانجیگری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حل مناقشه قره باغ خبر داد.

بر این اساس، «یوآخیم گاوک» رئیس جمهور آلمان اعلام کرد برلین آمادگی خود را برای حل و فصل سیاسی مناقشه قره باغ ابراز می دارد.

رئیس جمهور آلمان در پیام تبریک به «سرژ سرکیسیان» همتای ارمنستانی خود به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد استقلال این کشور افزود: حل و فصل سیاسی و صلح آمیز مناقشه قره باغ از طریق گفتگو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

«یوآخیم گاوک» ادامه داد: به عنوان کشوری که ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) را بر عهده دارد، اعلام می کنم که آلمان علاقمند به مشارکت در حل سریع و مسالمت آمیز بحران قره باغ است.

اگرچه میانجیگری های روسیه در پنجم آوریل سال جاری میلادی به درگیری خونبار نظامیان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ خاتمه داد؛ اما هر دو کشور در این باره ادعاهایی را مطرح می کنند.

94105

منبع: مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید