Performancing Metrics

احداث یک ورزشگاه دانش‌آموزی به نام «کیمیا علیزاده» | اتاق خبر
کد خبر: 371975
تاریخ انتشار: 1 مهر 1395 - 06:27
وزیرآموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان البرز خبرداد
وزیرآموزش و پرورش از احداث یک ورزشگاه دانش آموزی به نام «کیمیا علیزاده» دراستان البرز خبرداد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فانی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان البرز که با حضور استاندار البرز در مجتمع رفاهی فرهنگیان ناحیه 4 استان البرز برگزارشد با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار کرد : سال تحصیلی 96-95 در حالی آغاز می شود که 200 هزار دانش آموز به مجموعه دانش آموزان کشور اضافه شده است که سهم دانش آموزان پایه اول ابتدایی از این رشد 25 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه پروژه مهر برنامه‌ای است که ستاد آموزش و پرورش و استان ها از هشت ماه پیش آغاز کرده‌اند تصریح کرد: مرحله نهایی آن بازگشایی مطلوب و بانشاط مدارس در اول مهر است که ستاد آموزش و پرورش با اعزام بازرسین خود ارزیابی دقیقی را از این شرایط در استان ها خواهند داشت.

عضوکابیته تدبیر و امید از چاپ و توزیع 134 میلیون جلد کتاب درسی در بین دانش آموزان سراسر کشور خبرداد و افزود: کار آماده سازی این تعداد کتاب درسی برای بیش از 13 میلیون 700 هزار دانش آموز بسیار سخت است و هم اکنون تعدادی از کتاب های درسی سال تحصیلی 97-96 آماده شده است و بقیه آنها نیز در حال چاپ می باشد.

وی از اضافه شدن 5500 کلاس درس به مجموعه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش در سال جدید خبر داد و افزود: از این تعداد 30 درصد آن با حمایت خیرین ساخته شده است.

فانی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید تقریبا دو برابر شده است گفت: این افزایش بودجه در کنار تمام مشکلات دولت نشان می دهد آموزش و پرورش همواره دغدغه اول کشور بوده است و آموزش و پرورش همچنان نیاز به حمایت های دولت و نهادهای مختلف دارد.

عضو کابینه تدبیر و امید توسعه مشارکت ها را یکی از سیاستهای جدی آموزش و پرورش دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: همه باید نسبت به آموزش و پرورش حساس باشند و تا زمانی که آموزش و پرورش به یک دغدغه همگانی تبدیل نشود ، مشکلات آن پا برجا خواهد بود.

وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: همکاری فعال نهادهای غیردولتی و دولتی دربازگشایی مدارس و حضور در جشن شکوفه ها نشان می دهد که  آموزش و پرورش توانسته است بخشی از نهادهای اجتماعی کشور را نسبت به مسائل حساس کند و از این بابت از آنها تشکر می کنم.

دکتر فانی استان البرز را استانی مهاجر پذیر خواند و خاطر نشان کرد افزود: رشد جمعیت دانش آموزی در این استان بیش از 3 درصد و از میانگین جمعیت دانش آموزی کل کشور بالاتر است و این حمایت مسئولان استانی را می‌طلبد .

وی با بیان اینکه 48 درصد مدارس این استان دو نوبته هستند افزود: ساخت مدارس در این استان باید رونق بیشتری پیدا کند و وزارت آموزرش و پرورش آمادگی دارد تا به خیرینی که بتوانند پروژه‌هایی باکمتر از  50 درصد رشد فیزیکی مشارکت کنند وام بدهد.

دکتر فانی برگزاری جشنواره های جابربن حیان ، نوجوان خوارزمی و جوان خوارزمی را در پرورش استعدادهای دانش آموزان موثر خواند و گفت: رشد مشارکت دانش آموزان در طول فعالیت دولت یازدهم یازده برابر شده است.

وزیر آموزش و پرورش پژوهشراها را مکانی برای تحقیق و پژوهش دانش آموزان و محل تربیت دانشمندان آینده کشور معرفی کرد و ادامه داد : در ابتدای این دولت 297پژوهش سراها داشتیم و درمدت این سه سال توانستیم این آمار را به 615 پژوهش سرا در 615 منطقه آموزشی کشور برسانیم .

عضو کابیته تدبیر وامید با بیان اینکه که مدت زمان  تحصیل دانش آموزان در هنرستانهای آموزش و پرورش از دو سال به سه سال افزایش داشته است تصریح کرد: این موضوع بیانگر عمق حرفه آموزی و مهارت آموزی دردانش آموزان است که بر این مبنا باید هنرستان های بیشتری را احداث و تجهیز کنیم تا بتوانیم مهارت آموزی را در دانش آموزان نهادینه کنیم.

دکتر فانی با بیان اینکه نسبت تعداد کتابهای غیردرسی به تعداد دانش آموزان را در طول مدت فعالیت دولت یازدهم از چهار به ده افزایش داشته است گفت: این موضوع نشان می دهد که آموزش و پرورش در حد مقدورات خود توانسته است به موضوع کتاب خوانی که از دغدغه های رئیس جمهور بوده است جامع عمل بپوشاند.

وزیرآموزش و پرورش بحث توسعه کتابخانه ها را از برنامه های مهم آموزش و پرورش عنوان کرد  و افزود: آموزش و پرورش با اجرای طرح کتاب یار در مدارس توانسته است با همکاری دانش آموزان بحث کتابخوانی در مدارس ترویج دهد و تلاش می کند تا در فرصت مناسب و حمایت های دولت بتواند با جذب کتاب دار در مدارس فرهنگ کتابخوانی را در مدارس نهادینه کند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید