Performancing Metrics

نباید دنبال مقصر اتفاقات ریو باشیم | اتاق خبر
کد خبر: 371995
تاریخ انتشار: 1 مهر 1395 - 10:19
حسن ذوالقدری:
حسن ذوالقدری می‌گوید کارشناسان نباید دنبال مقصر ناکامی تکواندو باشند زیرا علت این اتفاق مهم است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رییس سازمان تیم های ملی تکواندو  در خصوص جلسات کارشناسی صورت گرفته در راستای عدم موفقیت تکواندو در المپیک گفت: اتفاق بد و غیر قابل پیش‌بینی در المپبک برای تکواندو رخ داد. با توجه به موفقیت‌های چشمگیری که تکواندو در گذشته بدست آورده و در همه ادوار دست مردان از مدال کوتاه نمانده، به همین دلیل عدم کسب نتیجه در ریو شوک آور بود. این اتفاق نیاز به کاوش زیاد دارد. اعضای کارشناس باید به دنبال علت رخ دادن این حادثه باشند. باید مشکلات به خوبی بررسی شود تا در آینده تاثیر خود را داشته باشد. نباید دنبال مقصر حادثه باشیم زیرا علت این اتفاق مهم است. 


وی ادامه داد: ما در 26 ماه گذشته در راستای کسب حداکثر سهمیه تلاش زیادی کردیم. ورزشکاران ما در رقابت‌های زیادی حضور داشتند. در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه را کسب کردیم. البته به نظرم نباید به این اندازه پتانسیل خرج می‌کردیم تا نفراتمان در رنک اول و دوم دنیا باشند. ورزشکاران اسیر سندروم فرسودگی حرفه‌ای شدند. این فرسودگی در کادر فنی و ورزشکاران مشهود بود و متاسفانه اصل موضوع از دست رفت. بعد از قهرمانی جهان توقعات‌مان از ورزشکاران و کادر فنی بالا رفت و بار مسئولیت زیاد شد. قبل از المپیک بهره‌برداری زیادی که از تکواندوکاران شد باعث خسته شدن آنها شد. 


ذوالقدری اضافه کرد: همه دنیا پیش‌بینی می‌کردند که مدال طلا و نقره المپیک به نفرات اول رنکینگ می‌رسد. در المپیک این‌طور نشد و کسی مثل نماینده اردن طلا گرفت. نفرات رنک‌دار نتوانستند موفق باشند و تنها در وزن دوم بانوان جید جونر وگومز که در رنک اول و دوم دنیا هستند و طلا و نقره گرفتند.


وی با بیان این که بعد از مشخص شدن علت عدم کسب نتیجه، ادامه همکاری با کادر فنی مشخص می‌شود، خاطر نشان کرد: با این همه تجربه‌ای که از حضور در المپیک دارم میگویم که ما ناخواسته اسیر طوفان کسب سهمیه شدیم. علت کافی باید پیدا شود تا در مورد حضور کادر فنی تصمیم‌گیری شود. هنوز علت‌یابی عدم کسب نتیجه در المپیک ادامه دارد زیرا تاکنون تکواندوی ایران در المپیک چنین اتفاقی را تجربه نکرده است. ما با همین کادر فنی و نفرات قهرمان جهان شدیم و باید دقیق آسیب‌شناسی شود که چرا همان نفرات نتوانستند نتیجه بگیرند. 


رییس سازمان تیم‌های ملی در ادامه ، تصریح کرد: همه نفراتی که در این تیم نقشی داشتند به نوعی مقصر هستند و باید از مردم عذر خواهی کنند تا علت این اتفاق مشخص نشود. نمی توان گفت کادر فنی یا حتی خود من می‌مانیم یا خیر. من تسلیم نتیجه‌گیری همین گروه کارشناسی خواهم بود. 


وی با بیان این که کارشناسی نباید مغرضانه باشد، اظهار کرد: کارشناس باید غیر مغرضانه نظر دهند. کسی که کارشناسی می‌کند باید علت اتفاق را جویا شود. اما کارشناسان ما بیشتر به دنبال مقصر اتفاق هستند. همین سیستم مورد قبول تکواندوی دنیاست. ره آوردهای این گروه تکواندو کم نبوده است. تا قبل از المپیک تکواندوی جهان به همین کادر فنی و سیستم مدیریتی غبطه می‌خوردند و تلاش می‌کردند که شبیه ما باشند. همین کادر فنی بهترین کارشناس هستند و می‌توان اتفاقات را رصد کنند. 


ذوالقدری در پایان صحبت‌های خود با دعوت از کارشناسان برای ارائه نقطه نظر کارشناسی، خاطر نشان کرد: هر کارشناسی که دلسوزانه می‌خواهد تکواندو در آینده مثل سابق نتیجه بگیرد، بیاید و راهکار دهد. ما از هرکس که منطقی کارشناسی کند، استقبال می کنیم. کارشناس نباید با بغض و کینه شخصی صحبت کند. کارشناسان نظرات فنی خود را به فدراسیون ارائه دهند، قطعا استقبال می‌کنیم و هستند نفراتی که می‌توانیم از  آنها استفاده کنیم. با درایتی که از این کارشناسان که در تیم کارشناسی هستند، سراغ دارم به بهترین نوع کارشناسی و رصد انجام می شود. تیم ملی در آینده رویدادهای مهم را پیش رو دارد. با توجه به مشخص شدن علت عدم کسب نتبجه، کارادامه پیدا می‌کند. امیدوارم تکواندو مثل گذشته محبوب باشد. زیرا قرار داشتن در قلب مردم از همه چیز برای ما مهم تر است. 


انتهای پیام/

کد:94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید