Performancing Metrics

عوامل فیلم سینمایی «ناردون» در سینماسعدی گرد آمدند | اتاق خبر
کد خبر: 372041
تاریخ انتشار: 1 مهر 1395 - 17:54
نشست عوامل فیلم سینمایی «ناردون» در حوزه هنری فارس برگزار شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، چهارشنبه شب بازیگران مطرح به همراه تهیه کننده فیلم سینمایی «ناردون» در جمع خبرنگاران قرار گرفتند تا پیرامون اکران این اثر در سینماهای حوزه هنری فارس سخن بگویند.

در این نشست که ساعاتی پیش از آغاز اکران فیلم یادشده برگزار شد، امین حیایی با ابراز خشنودی از اینکه باردیگر می تواند در شیراز و علاقه مندان سینما قرار گیرد «ناردون» را فیلمی جذاب، آبرومند و شریف عنوان کرد که طنز در لایه های درون آن نهفته است.

امین حیایی: مردم از من انتظار فیلم طنز دارند

این بازیگر سینمای ایران با اشاره به اینکه همیشه مخاطب را در اولویت آثار سینمایی خود قرار داده، ادامه داد: مردم از من انتظار فیلم طنز دارند و ما هم تابع آنان هستیم. با توجه به اینکه بیشترین فروش فیلم متعلق به سینمای کمدی است من نیز دست به انتخاب آثار طنز می زنم. زیرا آن لبخندی که با آثار کمدی به وجود می آید متفاوت است. البته موقعیت های فیلم ایجاد طنز می کند که من این سبک را بپسندم.

شهرام قائدی، بازیگر آثار طنز و مردم پسند که زاده شهرستان قیروکارزین فارس است و سالها در محله «کلبه سعدی» شیراز زیسته با این توضیح که فیلم طنز قرار نیست خلایی را پر کند، عنوان کرد: طنز مخاطبان خاص خود را دارد، اما مردم بیشتر نیاز به خنده و شادی دارند.

شهرام قائدی: چه اندازه با جنگ صادقانه برخورد کردیم؟

وی که سینما را با فیلم ارزشمند «ارتفاع پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا آغاز کرد نگاه فیلم های طنز را حاصل زندگی دانست و در عین حال با اشاره به سینمای جنگ، گفت: جنگ جزئی از زندگی ما بوده است و هم آنکه با آن ماجرا چه اندازه صادقانه برخورد کردیم.

قائدی با بیان اینکه در سالهایی که بازیگری کرده هیچگاه به این نیندیشیده که در چه ژانری بازی می کند، در خصوص حمایت از سینمای کمدی، عنوان کرد: از آنجا که سینما هنرصنعت است، اکنون بخش بزرگی از سینمای طنز را بخش صنعت آن به خود اختصاص داده است.

او با ذکر این ضرب المثل که «تا نگرید طفل، کی نوشد لبن»، عنوان کرد: تا هنگامی که در شبکه استان فارس تولیدی نمایش داده نمی شود که بتوان آن را در شبکه های تلویزیونی کشور هم نمایش داد نمی توان انتظار تولید سینمایی داشت.

بازیگر فیلم سینمایی «ناردون»، ادامه داد: در این باره دو مسئله ممکن است مانع باشد؛ اول اینکه شاید اعتماد به نفس پایین است و یا کسانی دوست ندارند این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه چنین خواستی از دست مردم خارج است، افزود: باید این خواست از سوی مسئولان دنبال شود زیرا به نظر می رسد موجی از پول پرستی موجب جلوگیری از آن شده است.

تهیه کننده «ناردون»: سابقه تمدنی شیراز نیاز دارد فیلم شاخصی را تولید کند

تهیه کننده فیلم سینمایی «ناردون» هم در این نشست پیرامون شناخته نشدن شیراز به عنوان شهری سینمایی، گفت: گرچه این مسئله ای تامل برانگیز است که ممکن است کوتاهی مسئولان استان را نشان می دهد، اما عزمی جمعی را می طلبد که هم هنرمندان و هم مردم این شهر باید آن را مطالبه کنند.

منصور سهراب پور که سال گذشته نیز برای اکران فیلم «من سالوادور نیستم» در سینماهای حوزه هنری فارس به شیراز سفر کرد، افزود: سابقه تمدنی شیراز نیاز دارد فیلم شاخصی را تولید کند.

وی با ابراز علاقه به ساخت فیلمی از جنس مردمان شیراز، ادامه داد: تصمیم دارم در شیراز ساخت این اثر سینمایی را دنبال کنم، برای این منظور نیز در هنگام اکران «من سالوادور نیستم» در شیراز امکانات و توانایی های این شهر را رصد کردم. پیشنهاد می کنم در اولین فرصت نیز فعالان سینمایی و تلویزیونی استان فارس در قالب همایشی نقطه نظرات شان را بررسی کرده و به همفکری در تولید فیلمی سینمایی بپردازند.

گفتنی است: اکران فیلم سینمایی «ناردون» اکنون در سینماهای حوزه هنری استان فارس آغاز شده و چهارشنبه شب عوامل این فیلم با حضور در سینما سعدی شیراز به تماشای این اثر نشستند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید