Performancing Metrics

اجرای طرح نظام جامع مالیاتی سبب گسترش عدالت در جامعه می شود | اتاق خبر
کد خبر: 372048
تاریخ انتشار: 1 مهر 1395 - 19:37
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به ویژگی های طرح نظام جامع مالیاتی گفت: اجرای این طرح سبب گسترش عدالت و رضایتمندی بیشتر مردم خواهد شد.

اتاق خبر:نادر جنتی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: افزایش رغبت مردم به پرداخت مالیات یکی از اهداف مهم این طرح است.
وی گفت: براساس بررسی های صورت گرفته، مردم از پرداخت مالیات ناراضی نیستند بلکه از بی عدالتی در این زمینه ناخشنودند.
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: اگر این طرح اجرایی شود میزان نارضایتی ها از پرداخت مالیات بسیار کاهش می یابد و مردم با رغبت و علاقه مالیات می پردازند.
جنتی افزود: افزایش تصاعدی مالیات ها براساس درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی یکی از مزیت های این طرح است.
وی بیان کرد: عدالت اجتماعی در جامعه درصورت دریافت مالیات به صورت تصاعدی گسترش می یابد و دریافتی ها در سطح جامعه هماهنگ می شود.
وی یکی از رویکردهای جدید سازمان امور مالیاتی را بهره برداری از فناوری های جدید ارتباطی عنوان کرد و گفت: اداره های مالیاتی در شهرستان ها و استان ها باید خود را با شرایط رو به پیشرفت جامعه در این زمینه هماهنگ کنند.
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور کاهش وابستگی به نفت را مهمترین رهاورد اصلاح نظام مالیاتی دانست و گفت: درآمد حاصل ازفروش نفت، درحقیقت درآمد حاصل از دارایی های سرمایه ای است.
وی عنوان کرد: این طرح در مراحل پایانی قرار دارد و تا پایان سالجاری عملیاتی خواهد شد.
** مدیران بانک های ناهمانگ با دولت تعیین تکلیف می شوند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به ضرورت همکاری بانک ها با برنامه های دولت گفت: هم اینک در استان در حال تعیین تکلیف مدیران بانکهایی هستیم که با دولت هماهنگ نمی شوند.
مجید محنایی اظهار داشت: بانک ها از مرحله ابلاغ هشدار خارج شده اند و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل ها تکلیف آنها در آینده نزدیک روشن می شود.
وی عنوان کرد: همه مصوبه های سفر رئیس جمهوری به استان باید اجرایی شود و لازم است بانک ها در این زمینه تعهدات خود را عملیاتی کنند.
محنایی در ادامه به عملکرد دولت در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از سه وعده مهم رئیس جمهوری تاکنون محقق شده است.
وی عنوان کرد: نجات اقتصادی، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان سه وعده مهم بود که دولت تدبیر و امید در این زمینه ها دستاوردهای ملموسی داشته است.
وی عنوان کرد: رشد اقتصادی از وضعیت منفی به مثبت چهار درصد در سالجاری، کاهش تورم 40 درصدی به زیر 10 درصد و افزایش قدرت خرید مردم از جمله دستارودهای مهم نجات اقتصادی است.
وی بیان کرد: گسترش مناسبات عزت مندانه با کشورهای مهم دنیا از جمله دستاوردهای سیاسی دولت است که همه به آن اعتراف می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برقراری رابطه دولت با سایر بخش های نظام سیاسی و قوای کشور از جمله شاخص های احیای اخلاق در مدیریت کشور است که این دولت در این زمینه نیز موفق عمل کرده است.
** وصول مالیات در کهگیلویه و بویراحمد به 120 درصد رسید
مدیرکل امورمالیاتی پیشین کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: عملکرد وصول مالیاتی در سال 1392 حدود 56 درصد بود و این عدد در سالجاری به 120 درصد رسید.
سهراب امدادی فر اظهار داشت: مهمترین مشکل اداره کل امور مالیاتی استان و زیرمجموعه های آن محدودیت های فضای فیزیکی بود که در این زمینه نیز گام هایی برداشته شد.
وی اظهار کرد: ساختمان اداری امور مالیاتی در شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی و دنا تجهیز شد و مردم به آسودگی می توانند از خدمات دولت در این مناطق بهره مند شوند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی یاسوج نیز با اشاره به نقش مالیات در توسعه کشور گفت: بخش خصوصی آماده همکاری با دولت در این زمینه است.
جبار کیانی اظهار داشت: بخش خصوصی با توجه به مشکلات کنونی اقتصادی، نیازمند مدارای بیشتری است تا بتوانند دوباره به چرخه تولید بازگردد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگلیویه و بویراحمد نیز گفت: درصورت توضیح مزیت های پرداخت مالیات، مردم استقبال بیشتری از آن خواهند داشت.
سید ابراهیم کشاورز اظهار داشت: هدف نهایی دولت، ایجاد منابع درآمدی پایدار به جای منابع ناپایداری مانند نفت است.
وی عنوان کرد: رضایتمندی مردم زیربنای اهداف مالیاتی کشور است.
کشاورز بیان کرد: اقتصاد پویا و پایدار به قانون مالیات، وابستگی مستقیم دارد و همه باید در این زمینه همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، محمد علی غفاری در پایان این آیین به عنوان مدیر کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویر احمد منصوب و از خدمات سهراب امدادی فر مدیرکل پیشین تقدیر شد.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید