Performancing Metrics

موافقت پرداخت تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی به کشت و صنعت دورود اخذ شد | اتاق خبر
کد خبر: 372056
تاریخ انتشار: 1 مهر 1395 - 21:19
استاندار لرستان گفت: موافقت پرداخت تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی به کشت و صنعت دورود اخذ شد.

اتاق خبر:هوشنگ بازوند عصرروز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل تولید استان لرستان، افزود: برای احداث کشت و صنعت دورود 2 تعهد از جمله پرداخت تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای گلخانه و تخصیص منابع آب بر عهده استان گذاشته شده که با رایزنی های صورت گرفته موافقت پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی اخذ شد.
وی اظهار کرد: از شرکت آب منطقه ای استان انتظار داریم که منابع آب مورد نیاز کشت و صنعت دورود را که شامل گلخانه، گاوداری، دامپروری و شیلات است را تخصیص دهد تا اتکا ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی این طرح را آغاز کند.
استاندار لرستان گفت: بنابر توافق نامه ای که هفته گذشته با وزیر دفاع داشتیم 1500 هکتار از اراضی این وزارتخانه در شهرستان دورود به مدت 30 سال برای احداث کشت و صنعت به اتکا واگذار شد.
بازوند ضمن تقدیر از عملکرد بانک ها در راستای پرداخت تسهیلات رونق تولید به بنگاه های تولیدی در سطح استان لرستان اضافه کرد: لرستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرده و این جای تقدیر دارد اما از حیث تعداد طرح در جایگاه 26 کشور قرار گرفته ایم که این رتبه خوبی نیست.
وی با بیان این که قرار گرفتن استان در رتبه 26 کشور از حیث تعداد طرح ها بیانگر این است که به بنگاه های کوچک کم توجهی شده، افزود: درصد قابل توجهی از بنگاه های کوچکی که در راستای پرداخت تسهیلات رونق تولید به آنها کم توجهی شده بنگاه های وابسته به بخش کشاورزی هستند. در واقع بخش کشاورزی با سه هزار نفر نیروی انسانی شاغل در سازمان جهاد کشاورزی استان بدترین آمار را داشته است.
استان لرستان با تاکید بر این که هر یک از مدیران استان که در زمینه تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کنند،عزل خواهند شد، گفت: نامه عزل یکی از مدیران عامل بانک های استان به علت کوتاهی در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی نوشته شده و تا هفته آینده عزل می شود البته امیدواریم که دیگر مدیران به این سرنوشت دچار نشوند.
بازوند اظهار کرد: لرستان به عنوان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شده و باید از فرصت پیش آمده برای جبران عقب ماندگی ها استفاده شود چون ممکن است که دیگر چنین فرصت هایی نصیب استان نشود.
استاندار لرستان در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن انتقاد از عملکرد برخی رسانه ها گفت: اخیرا مطلبی با موضوع ناکارآمدی مدیران غیربومی استان لرستان که بخشی از آنها جزو دستگاه قضایی هستند در رسانه ها منتشر شده که انتشار این مطلب دارای پیگرد قانونی است.
بازوند ناکارآمد خواندن مدیران غیربومی استان را نشات گرفته از نوعی کج سلیقگی دانست و افزود: از اینکه چه کسانی در پشت پرده انتشار این مطلب قرار دارند مطلع هستیم در واقع کسانی در انتشار این مطلب نقش داشته اند که هشت سال در این استان کار کرده اند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این جلسه گفت: استان لرستان با پرداخت 2 هزار و 384 میلیارد و 973 میلیون ریال تسهیلات رونق تولید به 58 طرح که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده و پس از ارزیابی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تایید شده اند رتبه نخست کشور در پرداخت تسهیلات را کسب کرده است.
مسعود رضا با اشاره به اینکه در استان لرستان 1117 طرح مورد کارشناسی قرار گرفته و آماده اخذ تسهیلات از شعب هستند بیان کرد: 203 فقره طرح با 158 میلیارد و 650 میلیون ریال نیز در مرحله عقد قرارداد قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار اختصاص یافته به استان لرستان برای پرداخت تسهیلات رونق تولید چهار هزار و 50 میلیارد ریال بوده اما در حال حاضر هشت هزار ریال طرح در سامانه بهین یاب ثبت شده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: هدف گذاری دولت برای پرداخت تسهیلات رونق تولید به 7500 واحد صنعتی بوده اما تاکنون بیش از هشت هزار واحد در سامانه بهین یاب ثبت شده است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید