Performancing Metrics

سیف: نظام بانکی پشتیبان و حامی اقتصاد کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 372057
تاریخ انتشار: 1 مهر 1395 - 21:33
رییس کل بانک مرکزی نرخ سود بانکی در کشور را منطقی ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات و سپرده ها با توجه به تنگنای مالی نظام بانکی در حد معقول است و در شرایطی که حدود 45 درصد منابع شبکه بانکی قفل شده، نظام بانکی با کاهش نرخ سود بانکی همپای روند

اتاق خبر:نشست تخصصی بررسی مسائل اقتصادی و پروژه های اقتصاد مقاومتی استان قزوین عصر چهارشنبه با حضور رییس کل بانک مرکزی، استاندار قزوین، مسئولان این استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک ها در بانک مرکزی برگزار شد.
در این جلسه، درخواست های مسئولان استان از شبکه بانکی برای کمک به اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی، رونق بنگاه های اقتصادی به خصوص در بخش های کشاورزی و صنعتی با توجه به ظرفیت های استان و افزایش توان صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی مطرح و بررسی شد.
ولی اله سیف نگاه بانک ها در اعطای تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط را غیرگزینشی خواند و گفت: هیچ محدودیتی در تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط وجود ندارد و بنگاه های متقاضی تسهیلات می توانند از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب و یا به صورت مراجعه مستقیم به بانک ها، برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه عزم شبکه بانکی بر رونق واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در کل کشور است، گفت: شبکه بانکی تلاش می کند تا پایان سال جاری و با دقت نظر در اعطای تسهیلات، چرخ تولید تمام بنگاه های کوچک و متوسط را که احیای آنها منوط به تخصیص اعتبار و تزریق نقدینگی است با رعایت اصل تخصیص بهینه منابع به واحدهای دارای بازده اقتصادی، به حرکت درآورد.
وی یادآور شد: همچنین این تسهیلات تمام بخش های اقتصادی اعم از صنعت، معدن، تجارت، خدمات و گردشگری را شامل می شود و در صورتی که بانک ها از منابع کافی استانی برای ارائه تسهیلات بهره مند نباشند می توانند کاستی های خود را از مرکز تأمین کنند.
رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به تلاش شبکه بانکی برای خروج اقتصاد از رکود اظهار کرد: نظام بانکی پشت سر ساختار اقتصادی و حامی آن است تا کشور بتواند به سمت هدف رشد و توسعه اقتصادی حرکت کند.

*معرفی 1062 طرح به بانک ها در استان قزوین
استاندار قزوین در این جلسه با تاکید بر ظرفیت های تولیدی این استان گفت: باید از ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان قزوین استفاده شود چراکه این استان از سابقه طولانی در حوزه کشاورزی، صنعت و نیز گردشگری برخوردار است و باید تلاش کرد با برنامه های منظم و مدون از این شرایط بهره برداری لازم را برد.
فریدون همتی با اشاره به فعالیت های صنعتی این استان تصریح کرد: در حال حاضر گردش مالی بسیاری از شرکت های بزرگ استان قزوین در خارج از این استان و در تهران اتفاق می افتد و از این بابت استان قزوین به پایتخت وابسته است.
وی ادامه داد: باید تلاش شود جریان فعالیت های مهم و تأثیرگذار در اقتصاد استانی از تهران به استان قزوین حرکت کند و بر این اساس انتظار می رود قزوین بیش از پیش در دایره تسهیلات دهی و گردش مالی قرار گیرد.
استاندار قزوین تسهیلات ارائه شده از سوی شبکه بانکی به واحدهای کوچک و متوسط را موجب رونق تولید و اقتصاد دانست و گفت: در حال حاضر تعداد 2131 طرح در سامانه بهین یاب ثبت شده است که از این میان 1062 طرح به بانک ها معرفی شده اند.
همتی یادآور شد: علاوه براین تاکنون مبلغ 118 میلیارد تومان تسهیلات از طریق ثبت در سامانه بهین یاب و مبلغ 144 میلیارد تومان از طریق مراجعه مستقیم به بانک ها، به بنگاه های تولیدی اعطا شده است.
وی با درخواست از شبکه بانکی و دولت برای حل مشکل آب شرب در این استان، گفت: مهم ترین خبری که مردم استان قزوین منتظر شنیدن آن از رییس جمهور در جریان سفر به این استان هستند، موضوع حل شدن آب شرب است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید