Performancing Metrics

درخواست کره جنوبی برای لغو عضویت کره شمالی در سازمان ملل | اتاق خبر
کد خبر: 372177
تاریخ انتشار: 2 مهر 1395 - 23:28
وزیر خارجه کره جنوبی با بیان اینکه کره شمالی به طور کامل سازمان ملل را با اقدامات خود به تمسخر گرفته است خواستار لغو عضویت کره شمالی در سازمان ملل شد.

کره شمالی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یون بیونگ سه، وزیر خارجه کره جنوبی در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: شورای امنیت باید تحریم‌های جامع و قوی‌تری را علیه کره شمالی بعد از پنجمین آزمایش هسته‌ای‌ این کشور در نهم سپتامبر اتخاذ کند.

وی ادامه داد: تکرار نقض و پیروی نکردن از قطعنامه‌های شورای امنیت و معاهدات بین المللی توسط کره شمالی غیر قابل قبول است و تاکنون در تاریخ سازمان ملل از سوی هیچ کشور دیگری تکرار نشده است. این کشور به طور کامل مدیریت شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل را به تمسخر گرفته است.

او ادامه داد: بر همین اساس من بر این باورم که اکنون زمان آن فرا رسیده است که به طور جدی صلاحیت عضویت کره شمالی در سازمان ملل به عنوان یک سازمان حامی صلح مورد بررسی قرار گیرد.

یون اضافه کرد: کره شمالی نه تنها ظرفیت هسته‌ای وموشکی خود را توسعه داده است بلکه به طور آشکار به استفاده از این سلاح‌ها تهدید می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به نقض حقوق اولیه مردم کره شمالی توسط حاکمان این کشور خواستار توجه جامعه بین المللی نسبت به این مساله شد. در حال حاضر مذاکرات درباره قطعنامه جدید سازمان ملل علیه کره شمالی پس از آخرین آزمایش هسته‌ای‌اش ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید