Performancing Metrics

ساعات شناور مراکز کار | اتاق خبر
کد خبر: 372231
تاریخ انتشار: 3 مهر 1395 - 11:33
معاون شهردار تهران گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، ساعات حضور در مراکز کار شناور بوده و مدارس از ۷ صبح باز نمی‌شوند.

اتاق خبر: مازیارحسینی در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر که همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۶ برگزار شد، گفت: با تمهیدات ترافیکی و خدمات رسانی ناوگان حمل ونقل عمومی، تلاش شده ترافیک مهرماه مدیریت شود. به طوری که رصد ترافیک معابر نشان می دهد، رفتارهای ترافیکی شهروندان بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از روزهای کم حادثه شهر تهران بوده است، تصریح کرد: تا ساعت ٨ صبح هیچ حادثه ترافیکی در تهران رخ نداده است، گفت: ترافیک امروز با تراکم سفرهای آموزشی آغاز شده و از ساعت ٧ به بعد معابر درگیر ترافیک کاری بالای شهروندان شده اند.

حسینی افزود: امیدواریم طی روزهای آینده با جا افتادن سرویس های مدارس و استفاده بیشتر شهروندان از حمل و نقل عمومی تراکم ترافیک معابر مدیریت شده و کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه تنها شرایط اضطراری ترافیک معابر را کنترل می کنیم، گفت: ظرفیت ناوگان معابر و تقاضای شهروندان متناسب نیست و تا زمانی  که عرضه و تقاضا را کنترل نکنیم تنها می توانیم با حضوری فیزیکی وضعیت را به حالت تعادل برسانیم.

معان شهردار تهران با بیان اینکه بسته پیشنهادی شهرداری تهران در خصوص کنترل ترافیک و آلودگی هوا در کمیسیون زیربنایی دولت در دست بررسی است، گفت: تصمیم گیری در این موضوعات سخت است. از تیرماه موضوع اجرای طرح کاهش  را مطرح کردیم اما عملا تا جریمه و اجرای جدی طرح مطرح نشد شهروندان برای دریافت معاینه فنی مراجعه نکرده بودند. ما مسئولان ارشد نباید نسبت به قانون کوتاه بیاییم واگر صف های طولانی معاینه فنی شروع می شود اجرای جدی طرح را هفته به هفته به تعویق بیاندازیم، بلکه لازم است موضوعات علمی را با جدیت اجرا کنیم.

حسینی درباره صف‌های طولانی خودروها در برابر مراکز معاینه فنی نیز گفت: با تحمل ۲ الی ۳ هفته‌ای می‌توانیم این مشکل را پشت سر بگذرانیم، چراکه موضوع سلامت مردم از هر مساله‌ای مهم‌تر است و نباید اجازه دهیم، صف‌های طولانی بهانه‌ای برای عدم اجرایی شدن این طرح شود.

حسینی با بیان اینکه نباید دوستی ناشیانه داشته باشیم، گفت: در مورد مباحث علمی باید جدی بوده و کوتاه نیاییم و اگر تنها دو الی سه هفته صف طولانی مراکز معاینه فنی را تحمل کنیم، بعد از آن وضعیت به حالت عادی بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا ظرفیت معابر محدود است، گفت: ما باید توزیع سفر و زمانبندی آن را مدیریت کنیم تا بتوانیم نسبت به کنترل ترافیک اقدامات موثرتری داشته باشیم چراکه در بسیاری از کشورهای دنیا، ساعات حضور در مراکز کار شناور بوده و مدارس از ۷ صبح باز نمی‌شوند بلکه یک تعادل و بالانسی فی‌مابین زمان فعالیت مراکز تجاری و تحصیلی وجود دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه براساس طرح جامع، کل شبکه بزرگراهی تهران ساخته شده و خطوط هفت‌گانه مترو نیز تا سال آینده به اتمام می‌رسد، گفت: با این حال تقاضای سفر در تهران بازنگشته و اگر نتوانیم عرضه و تقاضا را مدیریت کنیم، قطعا شاهد بهبود ترافیک در پایتخت نخواهیم بود و باید تصمیمات اساسی در این خصوص گرفته شود، هرچند که همیشه در ابتدای هر تصمیم جدیدی، برخی‌ها مخالفت می‌کنند و صدای گروه‌های کوچک‌تر بلندتر است و بر روی تصمیمات تاثیر می‌گذارند اما لازم است برای بهبود وضعیت ترافیک تصمیم جدی‌تری گرفته شود.

حسینی با بیان اینکه ۶۰۰ همکار این معاونت در نقاط پرتردد شهر تهران مستقر شدند تا با حضور فیزیکی خود نسبت به حل مشکلات اقدام کنند، گفت: متاسفانه مدیریت یکپارچه‌ای نداریم که بتوانیم نسبت به تقاضای سفر تغییراتی ایجاد کنیم و همه باید پای  این تصمیم ایستاده و به خاطر برخی ملاحظات عقب‌نشینی نکنند در غیراینصورت همه ضرر می‌کنیم و فصل‌الخطاب باید مصوبات شورای عالی ترافیک و وزارت کشور باشد.

وی با بیان اینکه برای مهرماه سال ۹۶، باید از امسال برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: باید برای اجرای حقوق شهروندی احترام زیادی قائل شویم و با پذیرش مسوولیت اجتماعی می‌توانیم از اجرای برنامه‌های ضربتی جلوگیری کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه صحبت‌های خود با ارائه تحلیلی از وضعیت دوربین‌های پایتخت گفت: بررسی میدانی همکاران ما در مرکز مطالعات حمل و نقل شهر تهران نشان داد که اگر تنها نسبت به ساماندهی خودروهایی که برای سوپرمارکت‌ها اجناس می‌آورند اقدام کنیم، ۱۲ درصد از حجم ترافیک پایتخت کم می‌شود، چراکه گاها دیده شده در روز ۲۰ کامیونت برای یک سوپرمارکت اقلام می‌آورند و تعدد برندها و محصولات نیز طول ترافیک این خودروها را در شهر افزایش می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه تحلیل آماری اطلاعات دوربین‌ها نشان داده است که در نیمه دوم سال ترافیک به اوج می‌رسد، گفت: در نیمه دوم سال، ترافیک از ۷ الی ۹ صبح و از ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ عصر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۴۷ درصد ترافیک امروز در ساعت ۸ صبح به مسائل مختلف غیر از ازدحام خودروها مربوط می‌شود، گفت: ۱۹ درصد ترافیک به دلیل نقص فنی، ۸ درصد آبگرفتگی، ۸ درصد تصادفات، ۴.۵ درصد سد معبر، ۴.۵ درصد تخلفات راهور، ۲.۵ درصد ازدحام مسافر و ۲.۵ درصد نقص در چراغ راهنمایی بوده است که باعث ترافیک گسترده در شهر شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین با اشاره به لزوم مدیریت تقاضای سفر در شهر تهران، گفت: مسافران مترو از زیاد بودن سرفاصله حرکت قطارها گلایه داشتند و بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سرفاصله حرکت در قسمت جنوبی خط ۳ را به نصف کاهش دادیم و به حدود ۷ تا ۸ دقیقه رسانده‌ایم.

در ادامه میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۷ هزار تاکسی در سطح مناطق ۲۲ گانه به شهروندان خدمات دهی دارند، گفت: در عین حال بالغ بر ۱۰ هزار راننده سرویس مدارس ساماندهی شده اند اما این آمادگی وجود دارد که سرویس مدارس بیشتری را تامین کنیم.

 به گفته وی از امروز به ۴۸۰۰ دانش آموز معلول و استثنایی تهران به صورت رایگان خدمات دهی می شود.

مظفر تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی معابر و ایستگاه های پرتردد ممکن است با حجم انبوه مسافر مواجه شود، در سطح مناطق ۲۲ گانه ون ها و تاکسی های ویژه ای پیش بینی شده تا هرجا نیاز بود به ناوگان تزریق شوند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید