Performancing Metrics

پالایشگاه شازند سهم 27 درصدی در تولید بنزین کشور دارد | اتاق خبر
کد خبر: 372284
تاریخ انتشار: 3 مهر 1395 - 19:19
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند استان مرکزی گفت: این مجتمع پالایشگاهی سهم 27 درصدی در تامین بنزین مصرفی کشور دارد.

اتاق خبر:علی جمشیدی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه بین 15 میلیون 800 هزار تا 16 میلیون 500 هزار لیتر بنزین با استاندار یورو 4 در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند تولید می شود که همه این تولید در داخل کشور مصرف می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند از استاندار یورو 4 برخوردار است، بخش عمده ای از تولیدات این شرکت در استان های تهران، البرز و خراسان رضوی به مصرف می رسد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند استان مرکزی بیان کرد: روزانه 11 تا 13 میلیون 500 هزار لیتر گازوئیل نیز در این مجتمع پالایشگاهی تولید و در چرخه مصرف کشور توزیع می شود.
جمشیدی، تولید سوخت جت در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند را متاثر از سوخت گازوئیل دانست و گفت: در صورتی که سفارش این محصول به شرکت ارایه شود، تولید گازوئیل کاهش می یابد اما، این مجتمع پالایشگاهی در شرایط عادی ظرفیت تولید روزانه پنج میلیون لیتر سخت جت را دارد.
جمشیدی بیان کرد: تولید روزانه 350 تا 450 تن پروپیلین و چهار میلیون و 500 هزار تا پنج میلیون لیتر نفت کوره از دیگر فعالیت های این مجتمع پالایشگاهی است.
وی خاطرنشان کرد: جهت گیری راهبردهای تولید در این پالایشگاه مصداق بارزی از عمل به اهداف اقتصاد مقاومتی است و تلاش می شود که در حوزه دانش فنی و اجرا کیفیت و توسعه فعالیت ها دنبال شود.
شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) تولید کننده بنزین یورو 4 و یکی از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال 1372 با ظرفیت اسمی 150 هزار بشکه در روز راه اندازی شد.
این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد.
ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به 171 هزار بشکه در روز رسید.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید