Performancing Metrics

کاهش 17 درصدی بارندگی در چهارمحال و بختیاری | اتاق خبر
کد خبر: 372290
تاریخ انتشار: 3 مهر 1395 - 20:47
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش 17 درصدی بارندگی در سال زراعی 94-95 خبر داد.

اتاق خبر:مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارندگی در سال زراعی 94-95 به 492 میلیمتر می رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن با کاهش 17 درصدی مواجه است.
وی با اشاره به ورود استان چهارمحال و بختیاری به نهمین سال متوالی خشکسالی تصریح کرد: بارندگی در استان طی 9 سال گذشته نه تنها به حد نصاب نرسیده بلکه کاهش چشمگیری داشته که این امر سبب وقوع پدیده خشکسالی و پیامدهای ناگوار آن بر منابع آبی استان شده است.
قطره سامانی از وقوع دیرهنگام بارش های پاییزی در استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: این امر هشداری بر تشدید خشکسالی و کاهش بیش از پیش منابع آبی در استان است که انتظار می رود با مدیریت صحیح این مساله بتوان بر بخشی از مشکلات ناشی از کم آبی فائق آمد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین پیش بینی افزایش یک درجه ای دمای هوا برای پاییز و زمستان امسال دور از انتظار نیست.
قطره سامانی خاطرنشان کرد: هرچند در این ادعا که چهارمحال و بختیاری در سال های گذشته تامین کننده 10 درصد آب شیرین کشور بوده تردید است، اما این استان روزی سرآمد استان های پربارش به ویژه در بارش برف بود که تحت تاثیر تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی، اکنون به چهارمین استان خشک کشور تبدیل شده و این مساله تهدیدی برای محیط زیست است.
وی با بیان این که کم آبی چهارمحال و بختیاری استان های همجوار را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد، افزود: آسیب پذیری استان به واسطه ارتفاع زیاد و شیب تند بیشتر از استان های دیگر است از همین رو مهار خشکسالی و حفظ منابع آب موجود از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید