Performancing Metrics

بانک : آینده کشور امیدبخش است | اتاق خبر
کد خبر: 372293
تاریخ انتشار: 3 مهر 1395 - 21:31
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد که شاخص های توسعه ای در کشور با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نشان می دهد که حرکتی رو به جلو و آینده ای امیدبخش در انتظار کشور است.

اتاق خبر:مرتضی بانک روز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در دبیرستان شریعتی (بلوار مرزداران)، به دستاوردهای دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: در این دولت میزان صادرات غیرنفتی بر واردات در حالی پیشی گرفت که از دولت مرحوم دکتر مصدق تاکنون هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است.
به گفته بانک ، دولت دکتر روحانی برنامه های خوب و مسیر متفاوتی برای توسعه و حرکت کشور را طرح ریزی کرده و تلاش بر این است که بتوانیم شرایط جهانی را به گونه ای تغییر دهیم که دیگران نتوانند شرایط خود را بر ما تحمیل کرده و ما را تغییر دهند.
وی افزود: ایجاد شرایط سخت برای جامعه و کشور بدون طراحی هدف های دقیق، کافی نیست و هنر کشور و مملکت داری این است که بتوانیم با فکر، برنامه و تدبیر شرایط مان را بر جهانیان تحمیل کنیم بی آنکه مقاومت سرسختانه ای را از جانب آنها در مقابل خود داشته باشیم.
بانک ادامه داد: با برنامه های مدبرانه دولت تدبیر و امید، امسال افزون بر چهار میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و با تداوم این روند تا پایان سال می توانیم به رقم 10 میلیارد ریال مازاد صادرات غیرنفتی برسیم.
وی همچنین چشم انداز رشد چهار درصدی برای کشور در سال 95 را یادآور شد و گفت: در حالیکه تورم 45 درصدی بر کشور حاکم بود و قیمت نفت نیز از بشکه ای 120 دلار به حدود 45 دلار کاهش یافت، دولت یازدهم چنین رشدی را پیش بینی کرد و این نشان می دهد می توان در شرایط سخت هم رشد داشت و صادرات از واردات پیشی بگیرد.
به گفته این مسئول، شاخص های رشد اقتصادی کشور نشان می دهد که دولت به درستی در مسیر اقتصاد کشور حرکت می کند و فضاهای خوب و امیدبخشی برای بهبود کسب و کار و اشتغال کشور را در پیش رو داریم.

** نظام آموزشی ایران باید مبتنی بر استعدادها طراحی شود
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان و معلمان، بر لزوم رویکرد استعداد محوری در طراحی نظام آموزشی کشور، تاکید کرد.
وی گفت: اینکه عده ای به شیوه سنتی فکر می کنند و معتقدند که می توان همه را با یک ایده و فکر در نظام آموزشی پوشش دهند و رشد و پرورشی یکسان و هماهنگ را می توان اعمال کرد، غیرممکن است زیرا هر انسانی دارای توانایی و استعدادهای ذاتی خاص خود است؛ از این رو باید شرایط بروز و ظهور خلاقیت، نشاط و رشد جوانان را برای شکوفایی استعدادهای آنان مهیا کنیم.
بانک اظهار کرد: هم رهبر معظم انقلاب و هم ریاست جمهوری برای چنین هدفی در تلاش هستند زیرا اگر رویکرد استعدادمحوری و کشف و پرورش را در پیش نگیریم از مسابقه کشف استعداد و پرورش آنها که بر جهان امروز حاکم است، عقب می مانیم.
وی افزود: خوشبختانه شرایط حاکمیت کنونی کشور می تواند تضمین گر رسیدن به اهداف برای مردم و جوانان باشد.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با یادآوری دوران زندگی بشری از یکجانشینی گرفته تا برده داری، فئودالیسم و سرمایه گذاری، اظهار کرد: در عصر کنونی علم و دانش بر جهان حاکم است و حتی قدرت نظامی، تسلیحاتی نیز متاثر از قدرت علم است؛ از این رو حرکت امروز علم و دانش در جهان، پایان ناپذیر است و هر حاکمیتی که این ابزار را در اختیار دارد و در کشف و نوآوری ها دارای سرعت عمل باشد، قدرتمند تلقی می شود به این دلیل که ابزارهای لازم برای سیطره در حاکمیت و توسعه را دارد.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید