Performancing Metrics

«امروزی‌ها» راوی دغدغه‌های جوانان | اتاق خبر
کد خبر: 372357
تاریخ انتشار: 4 مهر 1395 - 11:31
برنامه تلویزیونی «امروزی‌ها» با محوریت طرح دغدغه‌ها و مسائل مبتلابه جوانان از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 و 30 دقیقه از شبکه یک پخش می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، دست‌اندرکاران این برنامه تلاش می‌کنند هر هفته با انتخاب یک موضوع و دعوت از هنرمندان، ورزشکاران، خوانندگان و کارشناسان از زوایای مختلف موضوعات جوانان را مورد بررسی قرار دهند. این برنامه صد قسمتی تا امروز به موضوعاتی همچون فضای مجازی، اشتغال و درآمدزایی، ازدواج و ... پرداخته و قرار است در قسمت‌های آینده به دیگر آسیب‌هایی که جوانان را تهدید می‌کند، بپردازند.

فضل‌الله شریعت‌پناهی، مدیر گروه اجتماعی شبکه یک درباره تولید برنامه امروزی‌ها به جام‌جم گفت: احسان ارغوانی تهیه‌کننده و پدرام کریمی مجری برنامه امروزی‌ها سبقه ساخت برنامه امروز هنوز تموم نشده را در کارنامه دارند که در زمان پخش با اقبال مخاطبان روبه‌رو شد. برنامه امروزی‌ها هم با یک نگاه تازه به موضوعات جوانان تهیه و پخش می‌شود و فضای آن در مقایسه با برنامه امروز هنوز تموم نشده، کاملا تفاوت دارد.

برنامه تعاملی با مردم

وی ادامه داد: برنامه امروزی‌ها معضلات و آسیب‌هایی را که جوانان با آنها روبه‌رو هستند مورد بررسی قرار می‌دهد. تلاش شده ترکیب مهمانان برنامه برای مخاطبان تلویزیون کاملا متنوع باشد به همین دلیل از افراد معروف و مشهور و کارشناسان مرتبط با موضوعات برنامه دعوت می‌شود.

مدیر گروه اجتماعی شبکه یک عنوان کرد: برنامه امروزی‌ها به مرور زمان برای مخاطبان بیشتر جا می‌افتد. ضمن این که با شروع ماه مهر، رنگ و بوی برنامه کاملا تغییر می‌کند تا متناسب با فصل و دغدغه‌های جوانان باشد. همچنین به مناسبت‌ها هم توجه می‌کنیم و مهمانان و موضوعات هم بر این اساس انتخاب می‌شوند تا بتوانیم نظر مخاطبان جوان را جذب کنیم. ضمن این که سعی می‌کنیم مباحث به شکل غیرمستقیم به جوانان انتقال داده شود.

شریعت‌پناهی ادامه داد: البته در فصل پاییز موضوعات را زودتر در برنامه اعلام می‌کنیم تا مردم برایمان عکس و فیلم بفرستند. تلاش ما این است که تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشیم تا برنامه کاملا رنگ و بوی تعاملی داشته باشد.

تغییر دیدگاه‌ها

احسان ارغوانی، طراح و تهیه‌کننده برنامه امروزی‌ها نیز درباره تولید این برنامه گفت: این برنامه مختص جوانان است و تلاش می‌کنیم آنها برنامه را متعلق به خودشان بدانند، به همین دلیل حرف دلشان را می‌زنیم. از سوی دیگر وقتی جوانان معضلات و دغدغه‌هایشان را از زبان هم‌نسلی‌هایشان بشنوند، مسلما بیشتر به آن توجه می‌کنند.

وی درباره این که چطور شد در کنار افراد مشهور در حوزه بازیگری، خوانندگی و ورزش از کارشناسان مرتبط با موضوع هم دعوت می‌کنید، توضیح داد: هدف ما این است که مباحث مطرح شده در طول هفته با استفاده از تجربیات کارشناسان در مسائل مختلف جمع‌بندی شود. در واقع ما می‌خواهیم سر فصل‌هایی را که در برنامه باز کرده‌ایم به سرانجام مشخص برسانیم، نه این که فقط آنتن برنامه را پر کنیم. اتفاقا ترکیب مهمانان مورد توجه مردم قرار گرفته است.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: کارشناسان در برنامه قضاوت یک طرفه ندارند و واقع‌بینانه مشکلات جوانان را مورد بررسی قرار می‌دهند. دیدگاه بزرگ‌ترها به جوانان این است که آنها مشکل دارند، در حالی که این طور نیست، بلکه جنس نگاه‌ها تغییر کرده است. بنابراین کارشناسان برنامه به گونه‌ای صحبت می‌کنند تا اختلاف بین نسل‌ها کمتر شود.

ارغوانی با اشاره به این که در انتخاب موضوعات به پیشنهادها و پیامک‌های مردم توجه می‌شود، عنوان کرد: بنا به خواسته‌های مردم، موضوعات را انتخاب می‌کنیم. ضمن این که هر موضوعی در پایان هفته به طور کامل تمام نمی‌شود و موضوعات در هم تنیده است. گرچه ما در هفته اول به فضای مجازی پرداختیم، اما همچنان از زوایای مختلف به این موضوع توجه داریم. به عنوان نمونه این موضوع را مطرح کرده‌ایم که چگونه می‌توان از فضای مجازی برای اشتغال زایی استفاده کرد؟ تلاش می‌کنیم قطعات پازل که همان موضوعات برنامه است، درست چیده شود.

وی درباره انتخاب پدرام کریمی به عنوان مجری برنامه توضیح داد: من سه سری از برنامه امروز هنوز تموم نشده را با کریمی کار کردم. به نظرم او جزو مجریان مودب، متین و فهمیده است. ضمن این که نویسنده فیلم و سریال هم است و سوالات خوبی هم از مهمانان برنامه می‌پرسد. او امتحانش را پس داده و اگر قرار باشد سری جدید برنامه امروزی‌ها را بسازم، حتما با کریمی کار خواهم کرد.

دغدغه‌های غیرکلیشه‌ای

پدرام کریمی، مجری برنامه امروزی‌ها درباره اجرای این برنامه گفت: قبل از برنامه امروزی‌ها با برنامه امروز هنوز تموم نشده مهمان خانه‌ها بودیم. هدف تولید برنامه امروزی‌ها زدن حرف دل جوانان است. البته به دغدغه‌های کلیشه‌ای نمی‌پردازیم و سعی می‌کنیم از زوایایی وارد شویم که کمتر به آن توجه شده است. برنامه صاحب اتاق فکر است و تیم تولید از تهیه‌کننده گرفته تا کارگردان، سردبیر و ... سعی می‌کنند برنامه جذابیت و طراوت لازم را برای جوانان داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که خودتان دستی در نگارش دارید، آیا در انتخاب موضوع هم مشارکت دارید یا نه، عنوان کرد: من هم به سهم خودم سعی می‌کنم مواردی را که به ذهنم می‌رسد، حتما بیان کنم. گرچه هر هفته به یک موضوع می‌پردازیم، ولی این طور نیست با تمام شدن هفته، آن موضوع رها شود؛ بلکه از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد. موضوعات برنامه امروزی‌ها در یک مسیر قرار دارد و تلاش می‌کنیم نظر مخاطبان را جلب کنیم.

بوی ماه مهر

شریعت‌پناهی، مدیر گروه اجتماعی شبکه با اشاره به این که از مهرماه بخش کارشناسی برنامه امروزی‌ها پررنگ‌تر می‌شود، گفت: ما ضمن دعوت از هنرمندان، ورزشکاران و خوانندگان تلاش می‌کنیم بخش کارشناسی برنامه پررنگ‌تر شود تا از زوایای مختلف به موضوعات جوانان بپردازیم و الگوسازی صحیح برایشان داشته باشیم. در هفته اول موضوع فضای مجازی را انتخاب کرده بودیم چراکه خیلی از جوانان درگیر شبکه‌های اجتماعی هستند. در هفته دوم با توجه به سالروز ازدواج امام علی (ع) و بانو فاطمه(س) موضوع ازدواج را بررسی کردیم. هفته بعد از آن به اشتغال پرداختیم و حالا با توجه به شروع مهر عنوان موضوع برنامه بوی ماه مهر است.

 

 

فاطمه عودباشی

جام جم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید