Performancing Metrics

جایزه یک عمر دستاورد هنری برای ادوارد نورتون | اتاق خبر
کد خبر: 372365
تاریخ انتشار: 4 مهر 1395 - 13:29
ادوارد نورتون بازیگر سرشناس جایزه دستادور حرفه‌ای را از جشنواره فیلم همپتونز دریافت می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ورایتی، این جشنواره نیویورکی علاوه بر اعلام اهدای جایزه اصلی خود به نورتون، اعلام کرد که امسال فیلم‌های بلند مستند و کوتاه در بخش رقابتی آن حضور دارند.
ادوارد نورتون که سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و به زودی در فیلم دیود فرانکل با عنوان «زیبایی موازی» دیده خواهد شد، با ویل اسمیت، کیت وینسلت، کایرا نایتلی و هلن میرن در این فیلم بازی کرده است. این فیلم قرار است ۱۶ دسامبر راهی پرده‌های نقره‌ای شود و ویل اسمیت با بازی در آن امید زیادی به نامزدی اسکار بسته است.
ادوارد نورتون بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی ۴۶ ساله، در بوستون متولد شده است. او که از دانشگاه ییل در رشته تاریخ فارغ التحصیل شده از ۵ سالگی عاشق بازیگری بود با بازی در اولین فیلمش توانست توجه وودی آلن را جلب کند و در فیلم «همه می‌گن دوستت دارم» در ۱۹۹۶ بازی کند .او برای فیلم «ترس کهن» نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده و سال ۱۹۹۸ برای ایفای نقش در فیلم «تاریخ مجهول آمریکا» نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. این بازیگر سال ۱۹۹۹ در «کلوپ مشت زنی» در کنار برد پیت بازی کرد و در سال ۲۰۰۰ با فیلم «حفظ ایمان» تنها تجربه کارگردانی‌اش را پشت سر گذاشت.
او در نهایت از بازیگران فیلم اسکاری «مرد پرنده‌ای» ساخته آلخاندرو ایناریتو بود که سال ۲۰۱۴ در جشنواره همپتونز هم به نمایش درآمد. او در آن سال در فیلم «هتل بزرگ بوداپست» نیز بازی کرده بود. این دو فیلم روی هم نامزد دریافت ۱۸ جایزه اسکار بودند و ۸ جایزه را دریافت کردند که بهترین فیلم سال برای «مرد پرنده‌ای» از جمله آنها بود.
این بازیگر اکنون با صداپیشگی در انیمیشن «میهمانی سوسیسی» ساخته کریگ تیرنان و کنراد ورنون روی پرده‌های سینماهاست. این فیلم در بریتانیا در راس باکس آفیس جای دارد.
این بازیگر که سایت کراودرایز را ایجاد کرده در مراسم شامی که ۸ اکتبر برگزار می‌شود، مورد تجلیل واقع خواهد شد.
البته ادوارد از پذیرفتن شهرت بیزار است او می‌گوید: اگر روزی نتوانم سوار مترو شوم دچار حمله قلبی می‌شوم. او به عنوان یک دوستدار محیط‌زیست شناخته شده و وقت و هزینه زیادی را صرف حمایت از منابع تجدیدپذیر کرده‌است.
آن چیسون مدیر جشنواره همپتونز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ادوارد نورتون یک بازیگر باورنکردنی همه فن حریف و یک فیلمساز فوق‌العاده است که بازی‌هایش هم نمادین و هم شایسته دریافت جایزه هستند. ما از این که این فرصت را به دست آورده‌ایم تا در جشنواره خود از وی تجلیل کنیم بسیار هیجان‌زده هستیم.
ونسا ردگریوز، ساتنلی توچی، تد هوپ، جیمز شیموس، رابرت آلتمن، جما رونالدز، ریچارد گر، متیو برودریک، ان برشتاین، جوئل شوماخر، آلک بالدوین، آن راث، شارون استون، باب بالابان و جیمز کابورن از برندگان قبلی این جایزه هستند.
این جشنواره همچنین اعلام کرده که فیلم‌های بلند روایتی و مستند و نیز کوتاه در بخش رقابتی امسال جای دارند. از جمله در بخش رقابتی مستند بلند فیلم «عقاب» ساخته اوتو بل، «برج» ساخته کیت میتلند، «آنها که می‌پرند» ساخته استفن واگنر و ابو بکر سیدیبی و «آنارشیست آمریکایی» ساخته چارلی سیسکل اکران خواهند شد.

منبع:بانی فیلم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید