Performancing Metrics

واگذاری ۲۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی به تولیدکنندگان | اتاق خبر
کد خبر: 372543
تاریخ انتشار: 5 مهر 1395 - 12:15
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به واگذاری ۲۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی به صنعتگران و تولیدکنندگان، گفت: یکی از حمایت‌های دولت از تولید ملی، واگذاری زمین به صنعتگران به صورت اقساطی است.

اتاق خبر: علی یزدانی با اشاره به سیاست‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از صنعتگران و تولید کنندگان، گفت: در حال حاضر ۱۲۰۰ بنگاه صنعتی صادراتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: این واحدها می‌توانند در جهت توسعه بازار و افزایش ظرفیت صادرات محصولات تولیدی همکاری‌های خوبی با این شبکه داشته باشند. همچنین سایر واحدهای صنعتی نیز با بهره مندی از این شبکه می‌توانند فضای مناسبی برای بازار محصولات خود پیدا کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایجاد ۹۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کل کشور به تصویب هیات دولت رسیده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد اراضی ۷۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی در جهت توسعه صنعتی در کشور در مرحله واگذاری زمین به صنعتگران قرار دارند.

یزدانی در ادامه یکی از حمایت‌های دولت از تولید ملی را واگذاری زمین به صنعتگران به صورت اقساطی عنوان کرد و افزود: شهرک‌ها و نواحی صنعتی یکی از مکان‌های مناسبی است که دولت برای حمایت از صنعتگران در نظر گرفته است، زیرا بسترهای لازم‌ برای سرمایه گذاری و استقرار واحدهای صنعتی در این مناطق صنعتی فراهم است.

وی همچنین از واگذاری ۲۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی به صنعتگران و تولیدکنندگان خبرداد و گفت: در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی اداره این شهرک‌ها و نواحی صنعتی با برگزاری انتخابات به‌ واحدهای صنعتی مستقر در این مناطق ‌ واگذار شد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تکمیل زیرساخت‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مانند آب، برق، گاز، تصفیه خانه، « ایمنی، بهداشت و محیط زیست»(HSE) از ماموریت‌های اصلی سازمان برشمرد و تصریح کرد: اداره  شهرک‌ها و نواحی صنعتی که براساس قانون، شرایط واگذاری به بخش خصوصی را دارند با رعایت ضوابط و مقررات موجود به تولید کنندگان مستقر در این مناطق در قالب شرکت های خدماتی سپرده می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در بخش‌دیگری از سخنانش با بیان‌اینکه نزدیک به ۸۸ هزار واحدصنعتی در  کل کشور دارای‌ پروانه بهره برداری هستند، افزود: از این تعداد ۸۰ هزار واحدصنعتی در حوزه صنایع کوچک قرار دارند.

یزدانی در پایان به موضوعاتی مانند شناسایی ۳۸۰ خوشه کسب وکار، آموزش بیش از ۱۴۰ هزار نفر از صنعتگران، ارتقای رقابت پذیری صنایع کوچک، تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، شکل‌گیری ‌های مدیریت صادرات اشاره و حمایت از ۱۲۰۰ واحدصادراتی را یکی از ماموریت های مهم سازمان برشمرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید