Performancing Metrics

افزایش 300 درصدی کشفیات کالای قاچاق در مازندران | اتاق خبر
کد خبر: 372583
تاریخ انتشار: 5 مهر 1395 - 15:39
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران گفت که آمار کشفیات کالاهای قاچاق در این استان شمالی کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 درصد افزایش یافته است .

اتاق خبر: علی پیرفلک روز یکشنبه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری را افزون بر 580 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت که پارسال در این مدت حدود 200 میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران کشف و ضبط شده بود.
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران علت افزایش سه برابری کشفیات کالاهای قاچاق را برخورد با باندهای بزرگ و کشف محموله های حجیم کالاهای قاچاق برشمرد.
وی گفت که در سال جاری در حالی ارزش کالاهای قاچاق در مازندران رشد سه برابری داشته که آمار پرونده های قاچاق و افراد بازداشتی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش نصف شده است .
به گفته وی در سال جاری 682 پرونده کالای قاچاق تشکیل شد و 390 قاچاقچی کالا و ارز نیز در مازندران تحویل مراجع قانونی شدند.
مشاور استاندارمازندران آمار پرونده قاچاق کالا در سال گذشته را یکهزار و 456 فقره و تعداد قاچاقچیان دستگیر شده را هم 618 نفر اعلام کرد.
وی مهم ترین کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری را شامل دخانیات، محصولات فرهنگی، چوب و موتورسیکلت اعلام کرد.
او گفت که بیشترین رشد محموله های کشفی در این استان در سال جاری مربوط به محصولات فرهنگی، دخانیات و آبزیان بخصوص ماهیان خاویاری و خاویار بود.
** طرح زمستانی مقابله با قاچاق کالا
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران از اجرای طرح زمستانی مقابله با قاچاق کالا در استان خبر داد و اعلام کرد که در این طرح محصولات آرایشی ، تجهیزات بهداشتی، لوازم خانگی و تلفن همراه در اولویت است .
وی هشدار داد : همچنین در این طرح علاوه بر عمده فروشان ، با خرده فروشی کالای قاچاق هم به صورت جدی برخورد می شود .
پیرفلک به فروشندگان و بنکداران هشدار داد تا از فروش محصولات قاچاق خودداری کنند.
وی جریمه نقدی، پلمپ فروشگاه و لغو پروانه کسب را از مهم ترین مجازات های پیش بینی شده برای فروشندگان کالاهای قاچاق اعلام کرد.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید