Performancing Metrics

مقابله با جرایم مختلف باید با فرهنگ بسیجی باشد | اتاق خبر
کد خبر: 372604
تاریخ انتشار: 5 مهر 1395 - 17:14
مشاور معاون اول قوه قضاییه:
مشاور معاون اول قوه قضاییه گفت: جرایم مختلف مالی و کلاهبرداری و جرایم مواد مخدر، جرایم نگران کننده ای هستند که نیازمند مقابله است و این مقابله باید با گسترش فرهنگ بسیجی باشد.

اتاق خبر: حسین ذبحی در همایش دفاع مقدس "از جبهه تا محکمه" که عصر امروز در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، گفت: ما هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم که ثمرات آن همچنان باقی است. پیام هشت سال مبارزه اثر بازدارنده را داشت اما مگر جنگ تمام شده است؟ جنگ تمام نشده زیرا همه می دانیم که جنگ سخت با جنگ نرم در عرصه های مختلف و جبهه های گوناگون را داریم و ادامه دارد. ما می توانیم این جنگ‌ها را با تفکر بسیجی که گره خورده از همدیگر جدا کنیم.

وی افزود: تجربه امروز مبارزه در عرصه های مختلف جنگی و در کشورهای دیگر نشان داد که ما باید تمام قوایمان را تقویت و افزایش دهیم و آماده باشیم که این امر اثر پیشگیرانه دارد.  همچنان که تفکر و اندیشه و ایدیولوژی قرآنی ما تفکر بسیجی است لذا این فرهنگ در سالها بعد از پیروزی انقلاب نیز ابزار و راهگشاست. در واقع رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی استفاده از بسیج و نیروهای بسیجی بوده است و حضور نیروهای بسیجی باعث شده که این پیروزی‌ها پیش برود.

مشاور معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: متاسفانه جرایم مختلف مالی و کلاهبرداری و جرایم مواد مخدر، جرایم نگران کننده‌ای هستند که نیازمند مقابله است و این مقابله باید با گسترش فرهنگ بسیجی باشد. اگر اندیشه انسانی گسترش یابد سواستفاده های میلیاردی را نخواهیم داشت.

وی افزود: ما همیشه از حضور وکلا در محکمه و پرونده ها استقبال کرده و می کنیم. در حقیقت وکلا محرم متهم یا بزه دیده و یا خواهان و خوانده هستند و می توانند اطلاعاتشان را برای میل به حقیقت در اختیار قاضی قرار دهند. البته ما در عرصه همکاری وکلا مشکلاتی را شاهدیم و دسترسی به وکلای خوب مشکل است. زیرا بسیاری از مردم نمی دانند وکیل معاضدتی کیست و باور ندارند که وکلای معاضدتی بتوانند از آنها دفاع کند.

ذبحی افزود: شریف ترین شغل ها پزشکی و وکالت است البته وکالت شریف تر است زیرا شیرینی احقاق حق یک مظلوم از درمان یک بیمار سخت بیشتر است. انتظار می رود که وکلا و جامعه حقوقی ضعف های نوشتاری و دفاعشان را کاهش دهند. متاسفانه بعضی از وکلا به این شغل به عنوان درآمد نگاه می کنند.


وی در پایان گفت: آسیب شناسی در پرونده ها نشان می دهد که اگر مردم در انعقاد قراردادها و معاملات و مسایل حقوقی از وکلا استفاده می کردند ما درصدی از پرونده های حقوقی وکیفری دعاوی را نداشتیم. لذا نقش وکیل و مشاوره حقوقی نقش بسیار بزرگی در کاهش آمار پرونده ها و احقاق حق و اجرای عدالت است.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید