Performancing Metrics

قانون جدید کالیفرنیا سن بازیگران را مخفی می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 372715
تاریخ انتشار: 5 مهر 1395 - 23:33
جری براون فرماندار ایالت کالیفرنیا قانونی را امضا کرد که از پایگاه‌های داده سرگرمی می خواهد در صورت نیاز، اطلاعات خاصی را حذف کنند.

به گزارش اتاق خبر، جری براون فرماندار ایالت کالیفرنیا روز شنبه قانونی را امضا کرد که از وبسایت های داده‌های سرگرمی مانند آی‌ام دی‌بی می خواهد در صورت درخواست یک بازیگر، سن او را از روی سایت حذف کند.
ایان کالدرون رهبر اکثریت ایالتی که این قانون با عنوان AB 1678 را نوشته، می‌گوید این افراد باید بر این مسئله کنترل داشته باشند که سن و تاریخ تولدشان در وبسایت‌های این چنینی به کار برود یا خیر. کالدرون در ماه ژوئن وقتی که طرح این قانون توسط کمیته قضایی سنا تایید شد، گفته بود: «این قانون شفاف سازی لازمی به وجود می آورد که از تبعیض سنی علیه افرادی که می‌خواهند در صنعت سرگرمی کار پیدا کنند پیش گیری می‌کند.»
گابریل کارتریس رییس انجمن بازیگران پرده آمریکا اعضای اتحادیه را تشویق کرد تا با دفتر فرماندار براون تماس بگیرند و موارد  شخصی خودشان را به اشتراک بگذارند تا او از اهمیت این لایحه باخبر شود. کارتریس روز شانزدهم سپتامبر در وبسایت اتحادیه نوشت: «تبعیض سنی یک مشکل بزرگ در صنعت ما است و باید به آن رسیدگی شود. انجمن بازیگران سینما سال‌هاست  سخت تلاش می کند تا از آسیبی جلوگیری کند که توسط انتشار سن بازیگران توسط وبسایت های عضویت آنلاین بازیگری مثل آی ام دی به وجود می‌آید. ما در حال حاضر در مراحل پایانی وضع شدن قانونی در کالیفرنیا هستیم که به بازیگران این حق را می دهد تا درخواست کنند تاریخ تولدشان از روی وبسایت ها حذف شود که به مبارزه با تبعیض سنی کمک می‌کند.»
او ادامه داد: «در حال حاضر، بسیاری از وبسایت هایی که برای انتخاب بازیگران مورد استفاده قرار می گیرند، به صورت فعال تاریخ تولد و سن بازیگران را به مسئولان انتخاب بازیگری ارایه می کنند که اغلب نمی توانند این اطلاعات را نادیده بگیرند، حتی اگر تلاش شان را بکنند. این برای بازیگران اشتباه است، برای تمام کارمندان اشتباه است.»
تبغیض سنی در کنار تبعیض جنسیتی مدتی است مطرح شده و بر مبنای  آن بازیگرانی که سن بالاتری دارند اعتراض خود را به سیستم جوان‌گرایی هالیوود ابراز کرده‌اند. به ویژه بازیگران زن معتقدند با بالا رفتن سن آنها، احتمال پیشنهاد نقش به آنها کاهش می‌یابد.

بانی فیلم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید