Performancing Metrics

بازگشت درخشان «هفت دلاور» به سینما | اتاق خبر
کد خبر: 372749
تاریخ انتشار: 6 مهر 1395 - 02:36
فیلم «هفت دلاور» که بازسازی وسترن کلاسیک محصول 1960 است در اولین هفته نمایش فروش خوبی در آمریکا و سایر کشورها رقم زد.

به گزارش اتاق خبر، «هفت دلاور» به کارگردانی «آنتونی فوکوآ» که در آن «دنزل واشنگتن» و «کریس پرت» از بازیگران اصلی هستند، نمایش موفقی در اولین هفته اکران در سینماهای آمریکا داشت و به فروش 35 میلیون دلار دست یافت.

این فیلم که در افتتاحیه جشنواره فیلم تورنتو اولین نمایش جهانی خود را تجربه کرد، بازسازی وسترن معروفی با همین نام محصول 1960 هالیووود است که الهام گرفته از فیلم «هفت سامورایی» ساخته «آکی‌را کواراساوا» کارگردان نامدار ژاپنی است.

«هفت دلاور» که با بودجه 90 میلیون دلاری ساخته شده است، همزمان با سینماهای آمریکا در سایر کشورها نیز اکران خود را آغاز کرد و توانست در مجموع بازارهایی که به روی پرده رفت به فروش 19.2 میلیون دلار برسد و پس از فیلم کمدی «بچه بریجت جونز» (21.9 میلیون دلار در 47 کشور) در مکان دوم فهرست فروش هفتگی گیشه بین‌الملل قرار گیرد. 

وسترن «هفت دلاور» با احتساب فروش 2.9 میلیون دلاری در سالن‌های سینمای «آیمکس» در اولین هفته نمایش فروش جهانی 59.8 میلیون دلاری را ثبت کرد.

بنابر اعلام ورایتی، فیلم «سالی» جدیدترین ساخته سینمایی «کلینت ایستوود» که در آن «تام هنکس» در نقش خلبان آمریکایی «چسلی سولنبرگر» بازی می‌کند که در سال 229 با شجاعت یک هواپیمای پر از مسافر را در رودخانه هادسون فرود می‌آورد، در اخر هفته میلادی که گذشت در سینماهای آمریکا 13.8 میلیون دلار و در گیشه بین‌الملل 6.5 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به 127 میلیون دلار ارتقاء داد.

انیمیشن کمدی «لک لک‌ها» نیز با فروش 21.8 میلیون دلاری پس از «هفت دلاور» پرفروش‌ترین فیلم هفته سینمای آمریکا بود و در گیشه بین‌الملل نیز 18.3 میلیون دلار در 33 کشور جهان فروخت تا مجموع فروش جهانی این انیمیشن به بیش از 40 میلیون دلار برسد.

ایسنا

  •  
نظرات
ADS
ADS
پربازدید