Performancing Metrics

بررسی کامل داچیا (رنو) ساندرو استپ وی ۲۰۱۶ | اتاق خبر
کد خبر: 372755
تاریخ انتشار: 6 مهر 1395 - 02:57
با توجه به ارتفاع بیشتر استپ وی نسبت به ساندرو هاچ بک طول کمک فنرها افزایش یافته و رانندگی آن نرم تر شده است. البته به همان نسبت در پیچ ها نیز چرخش عرضی خودرو بیشتر است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از autoexpress مدتی است که محصول جدید رنو و پارس خودرو تحت عنوان استپ‌ وی به بازار داخلی راه یافته است. این خودرو که در واقع یکی از محصولات شرکت داچیا است نسل قدیمی ساندرو استپ وی و متعلق به سال ۲۰۱۲ می‌باشد. در این نگارش قصد داریم تا نسل جدیدتر استپ وی یعنی مدل ۲۰۱۶ آن را بررسی کنیم که از ظاهری به مراتب مدرن تر و امکانات بیشتر نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است.

ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی

 داچیا ساندرو استپ وی را باید نسخه خشن ساندرو هاچ بک نامید. افزایش ارتفاع در استپ وی موجب شده گزینه مناسبی برای جایگزینی نیسان جوک و فیات پاندا باشد. همانند اغلب محصولات داچیا استپ وی نیز از قیمت مناسبی برخوردار بوده و از این نظر با فاصله زیادی جلوتر از اغلب رقبایش است. جادار بودن و مقرون به صرفه بودن به ویژه در نمونه دیزلی از دیگر ویژگی های استپ وی می‌باشد.

اگر شما محصولات رنو در یک دهه قبل را سوار شده باشید شباهت زیادی بین آنها و رانندگی استپ وی مشاهده خواهید کرد. بنابراین از این خودرو انتظار پکیج های ویژه و پرمیوم نداشته باشید؛ کما اینکه اغلب خریداران آن نیز استپ وی را به خاطر نقاط قوت اقتصادی آن انتخاب کرده اند. ساندروی هاچ بک یکی از ارزان قیمت ترین خودروهای موجود در بازار اروپا است و استپ وی نیز فاصله زیادی با آن ندارد. داچیا سعی کرده با افزودن ارتفاع خودرو، اضافه کردن ریل سقف و ابرویی های پلاستیکی دور گلگیر ظاهر ساندرو استپ وی را به یک اس یو وی شبیه کند. البته اگر به دنبال یک اس یو وی واقعی تر هستید این خودروساز داستر را نیز به شما پیشنهاد می‌کند.

ساندرو استپ ویساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی صرفا دیفرانسیل جلو است، بنابراین از آن قابلیت های آفرود لندروور را انتظار نداشته باشید. ارتفاع بیشتر کف خودرو موجب شده بیشتر از یک هاچ بک معمولی قابلیت های آفرود داشته باشد و بس ! رده پایه استپ وی با نام امبینس با وجود قیمت پایین از امکاناتی نسبتا خوبی برخوردار است. به غیر از آن فقط یک رده دیگر به عنوان فول و با نام لائورت وجود دارد که با اندکی افزایش قیمت امکانات بیشتری به شما می‌دهد.

برای این دو رده دو نوع موتور نیز وجود دارد. یک موتور ۰٫۹ لیتری ۳ سیلندر توربوی بنزینی و یک موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر دیزل. هر دوی این پیشرانه ها ۸۹ اسب بخار قدرت تولید کرده که توسط یک گیربکس پنج دنده دستی به چرخ ها منتقل می‌شود و این تنها گیربکس موجود برای استپ وی است. موتور استپ وی توسط رنو تولید شده و در کلیو و کپچر نیز بکار رفته است. حداکثر سرعت در هر دو پیشرانه ۱۰۴ مایل بر ساعت خواهد بود.

ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی

مقایسه استپ وی با سایر رقبایش امری دشوار است. اول به خاطر قیمت بسیار پایین تر آن و دوم به خاطر ظاهر آن که چیزی بین یک هاچ بک و یک اس یو وی کوچک می‌باشد. با این تفاسیر اگر بخواهیم هاچ بک های جاداری که قیمتی نزدیک به آن دارند را نام ببریم باید به هیوندای ix20، هوندا جاز و کیا ونگا اشاره کنیم و در خصوص کراس اوور های کوچک نیز نیسان جوک و پژو ۲۰۰۸ بیشترین قرابت را با ساندرو استپ وی دارند. اما با توجه به اینکه محصول داچیا چهار چرخ متحرک نیست مقایسه آن با کراس اوورهای که ۴×۴ هستند عادلانه نخواهد بود.

با توجه به ارتفاع بیشتر استپ وی نسبت به ساندرو هاچ بک طول کمک فنرها افزایش یافته و رانندگی آن نرم تر شده است. البته به همان نسبت در پیچ ها نیز چرخش عرضی خودرو بیشتر است. در سرعت های کم فرمان خودرو کمی سنگینی می‌کند. همانطور که گفتیم استپ وی یک آفرود نیست اما تایرهای چهار فصل آن چسبندگی بیشتری به سطح جاده دارند با این حال هرگز ورود به جاده های ناهموار، گلی و بیابانی را با یک اتومبیل دیفرانسیل جلو توصیه نمی‌کنیم. به لطف افزایش ارتفاع دید راننده نسبت به جاده بهبود یافته و استفاده از گیربکس ۵ دنده نیز ساده و روان می‌باشد اما نباید چندان انتظار رانندگی لذتبخش از استپ وی داشته باشید؛ همانطور که از هیچ اتومبیلی در این محدوده قیمت نیز چنین انتظاری نمی‌رود.

ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی

موتور ۰٫۹ لیتری بنزینی برای مسیرهای شهری و سرعت های پایین کاملا ایده آل بود و مصرف آن فقط ۴٫۲ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد و مالیات چنین پیشرانه ای در انگلیس فقط ۳۰ پوند در سال است. اما در سرعت های بالا و بزرگراه ها چندان سریع و چابک عمل نمی‌کند. اما بیشتر خریداران ساندرو استپ وی ترجیح می‌دهند ما به التفاوت قیمت را پرداخته و از موتور ۱٫۵ لیتری دیزل بهره مند شوند. هرچند شتاب اولیه آن کمتر از نمونه بنزینی است (صفر تا صد ۱۲٫۱ در مقابل ۱۱٫۱ برای موتور بنزینی) اما در سرعت های بالا به مراتب کارایی بیشتری داشته و در دورهای میانی قدرت بالاتری دارد. ضمن آنکه مصرف سوخت آن نیز فقط ۳٫۱ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی

رده پایه ای که در ساندرو هاچ بک وجود داشت و در آن سپرها بدون رنگ بود در استپ وی نیست و در هردو نسخه امبینس و لائورت سپرها و آینه ها همرنگ بدنه است و قالپاق های آن نیز به طرزی ماهرانه شبیه رینگ های آلیاژی به نظر می‌رسد. در فضای داخلی انبوهی از پلاستیک های سخت و دکمه های مختلف شما را احاطه کرده اند؛ با این حال تمام کنترل ها به خوبی در دسترس راننده می‌باشد. در رده امبینس بلوتوث، USB و AUX به عنوان پورت های ارتباطی خودرو در دسترس است. در رده لائورت یک صفحه لمسی هفت اینچی، مجهز به هدایت ماهواره ای هم اضافه خواهد شد که برای این قیمت چندان هم بد نیست. فضای داخلی با وجود افزایش کلی ارتفاع خودرو به اندازه ساندرو هاچ بک می‌باشد اما بدین معنی نیست که استپ وی جادار نباشد. در داخل استپ وی نسبت به اغلب محصولات داچیا فضای بیشتری برای شانه ها و پاها وجود دارد که با توجه به میزان پرداختی شما راضی کننده است.

ساندرو استپ ویساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی

گارانتی استاندارد برای استپ وی همانند ساندرو هاچ بک سه سال یا ۶۰ هزار مایل است. با این وجود با پرداخت ۳۹۵ دلار می‌توانید اتومبیل خود را ۵ سال یا ۶۰ هزار مایل و با پرداخت ۸۵۰ دلار ۷ سال یا ۱۰۰ هزار مایل گارانتی کنید. قیمت پایه ساندرو استپ وی با موتور ۰٫۹ لیتری و رده امبینس ۷۸۴۵ پوند بوده و تا ۱۰۷۴۵ پوند برای موتور ۱٫۵ لیتری و رده لائورت افزایش می‌یابد.

 

منبع : اخبار خودرو

 
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید