Performancing Metrics

عقب‌نشینی طلای جهانی در برابر صعود دلار | اتاق خبر
کد خبر: 372756
تاریخ انتشار: 6 مهر 1395 - 03:03
قیمت طلای جهانی در معاملات روز جاری بدنبال صعود ارزش دلار که تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، اندکی کاهش پیدا کرد.

اتاق خبر: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۳۲۲.۸۰ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر به میزان ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۳۳۷.۶۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه سه دلار یا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۳۴۱.۷۰ دلار بسته شد با اینهمه برای کل هفته ۲.۴ درصد افزایش پیدا کرد که بزرگترین افزایش هفتگی در دو ماه و نیم گذشته بود.

طلا هفته گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا نشست سیاست پولی خود را بدون تغییر نرخهای بهره پایان داد، روند افزایشی پیدا کرد. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سیاست پولی تاکید کرد این بانک همچنان به آمار اقتصادی متکی است و آمار اخیر از افزایش نرخها حمایت نکرده اند.

یک معامله‌گر طلا به رویترز گفت: انتظار می رود طلا بین ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰ دلار معامله شود.

طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش می دهد و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

اریک روزنگران، رییس بانک فدرال بوستون روز جمعه اعلام کرد وی معتقد است نرخهای بهره باید به تدریج افزایش پیدا کنند و هشدار داد که کاهش نرخ بیکاری به پایین سطح پایدارش، ممکن روند احیای اقتصادی در آمریکا را از مسیرش خارج کند.

اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا در روز جمعه نشان داد که دو دستگی درباره زمان افزایش نرخهای بهره به دلیل اختلاف نظر پیرامون دورنمای بازار کار است.

طلا به سوی سومین رشد قیمت سه ماهه پیش می رود که طولانی‌ترین روند صعودی این فلز زرد از سال ۲۰۱۱ خواهد بود. تلاشهای بانکهای مرکزی بزرگ جهان برای تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی شامل نرخهای بهره پایین یا منفی و خرید اوراق قرضه، تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه سرمایه را تقویت کرده است.

مناظرات انتخاباتی میان دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه و هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات روز سه شنبه آغاز می شود و سرمایه گذاران بدنبال نشانه‌هایی از پیروز این رقابت هستند که بزرگترین اقتصاد جهان را هدایت خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران، اگر ترامپ پیروز رقابت انتخاباتی شناخته شود، از قیمت طلا حمایت خواهد کرد زیرا سیاستهای افراطی وی به معنای تنشهای ژئوپلیتیکی فزاینده در بحبوحه نوسان بازار خواهد بود.

دلار در معاملات آسیایی روز دوشنبه پس از اینکه در برابر ین ژاپن به رکورد پایین ۱۰۰.۶۸ ین رسید، تقریبا ثابت بود و در ۱۰۰.۹۴ واحد ایستاد. شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می کند، در ۹۵.۴۵۶ واحد ایستاد.

ذخائر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه حدود ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۵۱.۲۲ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۹.۵۲ دلار رسید. این فلز روز جمعه حدود یک درصد سقوط کرده بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۴ درصد سقوط کرد و در ۱۰۳۶.۵۰دلار ایستاد در حالیکه هر اونس پالادیم برای تحویل فوری بیش از یک درصد کاهش یافت و ۶۹۲.۵۰ دلار معامله شد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید