Performancing Metrics

جمعیت عشایر کشور کاهش نیافته است | اتاق خبر
کد خبر: 372821
تاریخ انتشار: 6 مهر 1395 - 06:39
به گفته رییس سازمان امور عشایر کشور، جمعیت جامعه عشایری کشور طی سه دهه گذشته تقریبا یکسان بوده است.

اتاق خبر: کرمعلی قندالی در مراسم اختتامیه همایش منطقه‌ای فرهنگ و هنرروستا و عشایر استانهای غرب کشور که به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد، جمعیت جامعه عشایری کشور را حدود یک میلون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: طبق نتایج سرشماری‌ها جمعیت جامعه عشایری کشور از سال ۱۳۶۶ تاکنون بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ثابت بوده و طی این سالها جمعیت جامعه عشایری کشور کاهش نداشته که دلیل آن داشتن متولی مشخص بوده است.

قندالی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در روستاها نیز نیاز به یک متولی مشخص داریم تا از کارهای لکه‌ای جلوگیری کرده و نوعی هم افزایی در کارها ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ و هنر دو مقوله در هم تنیده هستند، گفت: باید از جمیع جهات به فرهنگ و هنر روستاها و جامعه عشایری توجه کنیم. پرداختن تک بعدی به مقوله فرهنگ ما را به جایی نمی‌برد.

قندالی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ روستاها و جوامع عشایری مهمترین کار توجه به منزلت اجتماعی است، گفت: بی توجهی به منزلت اجتماعی سبب خالی شدن روستاها از سکنه شده است.

وی افزود: تا زمانی که نتوانیم منزلت اجتماعی را به این مناطق ببریم، در هیچ حوزه‌ای موفق نخواهیم بود.

رییس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: در حوزه فرهنگ یک چالش جدی در جوامع عشایری احساس می‌کردیم و شاخص‌ها نشان از ضعف بسیار شدید در این حوزه داشت و به همین دلیل در راستای تدوین طرح ارائه خدمات فرهنگی به جامعه عشایری اقدام کردیم.

قندالی افزود: به نظر می‌رسد تصویب طرحی مشابه در روستاها سبب ایجاد تحولی اساسی در روستاهای کشور خواهد شد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید