Performancing Metrics

فروشگاههای زنجیره‌ای را پلمب نکنید | اتاق خبر
کد خبر: 372827
تاریخ انتشار: 6 مهر 1395 - 06:50
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه در برخی استانها مسئولان با تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای مقابله کرده و به بهانه‌هایی، نظر به پملب آنها می‌دهند اما مردم حق دارند جنس ارزان بخرند.

اتاق خبر: یدالله صادقی در ششمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران از شیوه برخورد برخی مسئولان استانی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای انتقاد کرد و افزود: در برخی نقاط، فروشگاه‌های زنجیره‌ای تبدیل به معضل شده است و برخی مسئولان اصناف مصاحبه می‌کنند که فلان فروشگاه زنجیره‌ای به دلیل نداشتن پروانه کسب باید پلمب شود، در حالی که مصرف کننده حق دارد کالا را ارزان‌تر تهیه کند و ما موظفیم به مصرف کننده پاسخگو باشیم.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان با بیان اینکه کمیته‌ای متناظر برای نظارت در این امر تشکیل شده و نباید با این گونه پدیده‌ها برخورد قهری داشت، گفت: با فشار به مسئولان محلی کاری حل نمی‌شود، چرا که در نهایت فعالیت‌های زیرزمینی گسترش یافته و نتیجه تشکیل شرکت‌هایی مانند گلدکوئست می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای بازسازی و سازماندهی مجدد تشکل‌های صنفی اقدام شود، گفت: هیات عالی نظارت براساس مشکلات موجود توصیه کرده تا تشکل های صنفی مرتبط با یکدیگر ادغام شود که مهمترین دلیل آن تداخل صنفی است که با تغییر تکنولوژی و مقیاس‌ها به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برای هر شاخه‌ای یک اتحادیه نیاز بود اما الان بازاریابی‌های شبکه‌ای و فروشگاه‌های مجازی ایجاد شده و تکنولوژی این بستر را فراهم کرده است، افزود: بنابراین باید از لاک رفتار گذشته خودمان خارج شویم و متناسب با شرایط و تحولات روز سیاست ها را اجرایی کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ادغام اتحادیه‌ها یکی از ضرورت‌ها برای اصلاح ساختار اصناف است اما وقتی برخی اتحادیه‌ها حتی هزینه‌ای برای تحقیق و پژوهش ندارند، چگونه می‌توانند اصلاح ساختار را انجام دهند و در همین راستا از استان‌ها می‌خواهیم که بحث ادغام را جدی بگیرند.

صادقی با اعلام اینکه در ارتباط با شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، معضلاتی داریم و علی‌رغم تاخیری که در اجرای این بند از قانون پیش آمده بود، هماهنگی‌ لازم در این زمینه انجام شده است، افزود: نرم افزاری را در این باره طراحی کرده و در اختیار شهرستان ها قرار دادیم و تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار واحد در این برنامه ثبت شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید