Performancing Metrics

رشد سهم فولاد در شش ماهه دوم سال | اتاق خبر
کد خبر: 372904
تاریخ انتشار: 6 مهر 1395 - 11:23
عضو خانه اقتصاد ایران در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد
در گروه فلزات اساسی نظیر فولاد، نظر من این است که این گروه در شش ماهه دوم سال مورد توجه قرار خواهند گرفت.

به گزارش اتاق خبر عضو کمیسیون بازار سرمایه خانه اقتصاد ایران در خصوص وضعیت بازار سهام در شش ماه اول سال گفت: در شش ماهه اول به دلیل هیجانی که در گروه خودرویی باقی مانده بود بازار سهام هم چنان به گروه خودرویی امیدوار بود. اما در این زمان گروه پالایش نیز حرکت هایی خوبی داشت.

بهروز زندی فر  ادامه داد: در شش ماهه اول سال به دلیل کاهش حجم نقدینگی به تدریج تک سهم ها و سهام های کوچک تر مورد توجه بازار قرار گرفت. منظور از تک سهم ها، سهم های کوچک تری است که یا از نرخ های جهانی تأثیر می پذیرند یا با نقدینگی کم تر می توانند رشد بالاتری به سهام دار ارایه کنند.

وی با اشاره به این موضوع که بازارهای جهانی راه خود را از مسایل سیاسی جدا می کنند، در خصوص تأثیر پذیری بازار سهام از مسایل سیاسی بیان داشت: گذشته از مسایل سیاسی ، این بازار های جهانی هستند که بر تصمیم گیری ها اثر می گذارند. فارغ از مسایل سیاسی گروه های فلزات از بازارهای جهانی تأثیر می گیرند و راه خود را از مسایل سیاسی جدا می کنند.

این عضو کمیسیون بازار سرمایه خانه اقتصاد ایران افزود: تأثیرگذاری مسایل سیاسی بیش تر در ارتباط با شرکت هایی است که خواهان انعقاد قراردادهای بین المللی هستند؛ همانند گروه های خودرویی که در پی انعقاد قراردادهایی با  شرکت های پژو و یا سیتروین می باشند.

زندی فر پیشنهاد کرد: به طور کلی بهتر است سرمایه گذار تا ثبات نتایج ریاست جمهوری آمریکا احتیاط پیشه کنند و وارد گروه هایی شود که حداقل وابستگی را به مسایل سیاسی دارند و این گروه ها نیز در بازار مشخص هستند.

این کارشناس بورس ادامه داد: گروه های مذکور با اخبار سیاسی هم بستگی ندارند، به طور مثال گروه های فلزات و ذغال سنگ گروه هایی بودند که توانستند مسیر خود را به دلیل داشتن بازار های جهانی جدا کنند و گروه دارو به دلیل جذابیتی که هر ساله در پوشش سودها و یا تقسیم سود بالا داشته مورد توجه بوده است. در واقع این گروه ها حتی با وجود مسایل سیاسی مورد توجه بزرگان بازار بوده است.

وی ادامه داد: قطعا اگر گشایش بانکی بین الملل رخ دهد و اولین ارتباط بانکی انجام شود، بورس به شدت تأثیر خواهد پذیرفت.

زندی فر در خصوص شرایط ایده آل بازار بورس عنوان کرد: این حجم نقدینگی که زیر 200 میلیارد در بازار دیده می شود، شرایط عادی بورس و بازار سهام است؛ شرایط قوی شرایطی است که بورس بالای 400 میلیارد معامله می زند و اکثر گروه ها مورد توجه می باشند.

وی با اعلام وضعیت بازار بورس و سهام تصریح کرد: در صنایع خودرویی نسبت به سال گذشته افت داشته ایم اما یکی از بهترین گروه هایی که در آن رشد را تجربه کردیم، گروه ذغال سنگ و روی بوده است . به نظر من رشد قیمت روی و ذغال سنگ به دلیل بازگشت به قیمت های گذشته و تأثیر از قیمت های جهانی، تداوم خواهد داشت.

زندی فر ادامه داد: به طور مثال در ذغال سنگ یک رشد 100 درصدی قیمت را در چندماه گذشته داشته ایم و روی نیز در حال حاضر با قیمت  2270 دلار معامله می شود. این در حالی است که قیمت روی در شرکت های بزرگ تولیده کننده در ایران 1800 دلار دیده شده بود.

وی افزود: در گروه فلزات اساسی نظیر فولاد، نظر من این است که این گروه در شش ماهه دوم سال مورد توجه قرار خواهند گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: توصیه من به سرمایه گذاران، سرمایه گذاری در صنایعی است که حداقل وابستگی سیاسی را داشته و در عین حال بیش ترین بهره مندی را از افزایش نرخ های جهانی داشته باشند.

زندی فر در خصوص صنعت دارو و وضعیت این صنعت در بازار سهام اظهار داشت: صنعت دارو را همواره یک صنعت پیش رو می دانم و فکر می کنم که سرمایه گذاری در صنایع دارویی با دید میان مدت همیشه سود به همراه دارد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید