Performancing Metrics

اولین موسیقی کامپیوتری پس از ۶۰ سال بازسازی شد | اتاق خبر
کد خبر: 372916
تاریخ انتشار: 6 مهر 1395 - 13:57
محققان اولین قطعه موسیقی ساخته شده بوسیله کامپیوتر را که در سال ۱۹۵۱ توسط دانشمند «الن تورینگ» ساخته شده بود را ترمیم کردند.

به گزارش اتاق خبر، محققان نیوزیلندی اولین قطعه موسیقی ساخته شده توسط کامپیوتر را که در سال 1951 توسط الن تورینگ دانشمند کامپیوتر ساخته شده بود را ترمیم و بازسازی کردند.

خبرگزاری فارس: اولین موسیقی کامپیوتری پس از ۶۰ سال بازسازی شد

 

محققان دانشگاه کانتربری شهر کریس‌چرچ گفتند الن تورینگ علاوه بر اینکه پدر کامپیوتر است و کسی بود که در جنگ دوم جهانی رمز آنیگمای آلمان نازی را شکست، در زمینه موسیقی نیز نوآوری کرده است.

وی از دهه چهل میلادی پیشگام تبدیل کامپیوتر به صدای آلات موسیقی بود که در سطح وسیعی گسترده شد.

این قطعه موسیقی 65 سال پیش توسط شبکه بی‌بی‌سی در آزمایشگاه ماشین‌های کامپیوتری در منچستر انگلستان خلق شد. این ماشین کامپیوتری برای خلق سه ملودی «خدا پادشاه را حفظ کند» «به‌به بلک شیپ» و «سویینگ گلن میلر» به کار گرفته شد اما در آن زمان هنگامیکه پروفسور جک کوپلند و جیسون لانگ آهنگساز دیسک استاتی 12 اینچی را امتحان کردند متوجه شدند که این لوح محتوی موسیقی کاملا دیستورد است و موسیقی آن قابل شنیدن نیست زیرا فرکانس‌های ضبط دقیق نبودند تا اینکه پس از بیش از 6 دهه دانشمندان نیوزیلندی با ترمیم این دیسک توانستند برای اولین بار موسیقی ضبط شده بر روی آن را بشنوند.

فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید