Performancing Metrics

به ‌کارگیری استاکس نت علیه ایران، مصداقی از تروریسم است | اتاق خبر
کد خبر: 372963
تاریخ انتشار: 6 مهر 1395 - 21:30
صالحی و کرینکو دیدار کردند
علی‌اکبر صالحی و سرگئی کرینکو عصرروز دوشنبه در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کردند.

اتاق خبر: شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حضور نمایندگان و مقامات عالی‌رتبه انرژی هسته‌ای از 168 کشور عضو  در مقر آژانس در وین آغاز شد.

 
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سخنرانی خود در نشست سالانه که روز دوشنبه انجام شد "به ‌کارگیری ویروس رایانه‌ای استاکس نت علیه تاسیسات هسته‌ای را مصداقی از تروریسم دانست."
 
صالحی تاکید کرد: در نتیجه مقاومت ملت ایران پرونده ساختگی موضوعات گذشته ایران برای همیشه بسته شد و راه را برای به نتیجه رساندن دو سال مذاکرات فشرده بین ایران و کشورهای 1+5 و توافقی تاریخی فراهم آورد.
 
وی با اشاره به فتوای تاریخی رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام بودن تولید، انباشت و به کار گیری سلاح‌های کشتار جمعی، افزود: ایران با اجرای تعهدات خود از جمله پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی و همکاری نزدیک با آژانس انتظار دارد که طرف مقابل نیز تعهدات خود را به طور کامل اجرا کند.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی هم‌چنین با اشاره به تولید برق توسط نیروگاه اتمی بوشهر و نقش آن در صرفه‌جویی در مصرف نفت به میزان بیست و پنج میلیون بشکه و کاهش آلاینده‌ها معادل شانزده میلیون تن، اهمیت آن در توسعه کشور را مورد تاکید قرار داد و به آغاز احداث دو نیروگاه جدید در بوشهر با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری ایران اشاره کرد.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صالحی در ادامه با یادآوری خطرات دسترسی تروریست‌ها به بمب کثیف، به کارگیری ویروس رایانه‌ای استاکس نت علیه تاسیسات هسته‌ای و تاسیسات شهری را مصداقی از تروریسم دانست.

صالحی به ضرورت خلع سلاح بر اساس ماده شش معاهده عدم تکثیر نیز تاکید کرد و با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف هسته‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و تبادل تجربیات با کشورهای پیشرفته هسته‌ای و کشورهای در حال توسعه آمادگی دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سخنرانی خود با تاکید بر ضرورت نظارت آژانس بر فعالیت‌های غیر مشروع هسته‌ای رژیم صهیونیستی، خواستار قرار دادن این موضوع در دستور کار شورای حکام آژانس شد و سخنان خود را با عبارت و شعار معروف انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ کس به پایان رساند.
منبع: ایسنا
95103
نظرات
ADS
ADS
پربازدید