Performancing Metrics

رشد سود 35 درصدی شرکت های صندوق بازنشستگی در سال 94 | اتاق خبر
کد خبر: 373006
تاریخ انتشار: 6 مهر 1395 - 15:00
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: با وجود سازماندهی صندوق بازنشستگی کشوری اما همچنان مشکلاتی در حوزه بازنشستگان وجود دارد که امیدواریم با درایت مسئولان دولتی رفع شود.

اتاق خبر: محمود اسلامیان روز سه شنبه در یازدهمین همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان کشور افزود: تاکنون سقف این وام قرض الحسنه، 20 میلیون ریال بود و تنها به 50 هزار بازنشسته پرداخت می شد که به منظور رفاه حال بازنشستگان این رقم افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نسبت شاغلان به بازنشستگان را کمتر از یک درصد برشمرد و اظهار کرد: برخی تصمیمات اشتباه در گذشته باعث شده است که بالانس اقتصادی رعایت نشود و ورودی های صندوق بازنشستگی قطع گردد.

وی ادامه داد: نمی توان دولت گذشته را نقد نکرد چراکه تورم در سال های گذشته بسیار بالا بوده است.

اسلامیان همچنین گفت: در سالهای 85 تا 92 به دلیل نابرابری افزایش حقوق بازنشستگان با نرخ تورم؛ 67 درصد قدرت خرید بازنشستگان کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت فعلی نرخ تورم را کاهش داده است این موضوع سبب شده است تا افزایش حقوق بازنشستگان در این سه سال اخیر متناسب با نرخ تورم شود اما ضایعه سال های گذشته همچنان باقی است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: با وجود سازماندهی صندوق بازنشستگی کشوری اما همچنان مشکلاتی در حوزه بازنشستگان وجود دارد که امیدواریم با درایت مسئولان دولتی رفع شود.

اسلامیان همچنین از تخصیص اعتبار شش هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی خبر داد و گفت: کف حقوق بازنشستگان از 750 هزار تومان به 900 هزار و سپس به یک و نیم میلیون تومان افزایش یافته و ضریب 12 درصد لحاظ شده که امیدواریم این افزایش پلکانی حقوق در سال های آینده هم ادامه یابد تا این کمبود سال های گذشته، جبران شود.

اسلامیان اعلام کرد: با وجود همه مشکلات دولت طی سه سال گذشته، حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت شده است همچنین بازنشستگان 31 استان کشور حقوق شهریورماه خود را به صورت مستقیم و ظرف دو ساعت دریافت کرده اند.

* رشد سود 35 درصدی شرکت های صندوق بازنشستگی در سال 94

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری رشد سود شرکت های اختصاصی صندوق بازنشستگی کشوری را در سال گذشته 35 درصد بیان کرد و گفت: خوشبختانه اموال از دست رفته این صندوق با کمک دادستانی کشور به صندوق بازگشته است.

اسلامیان در ادامه گفت: بیشتر مشکلات بازنشستگان در حوزه درمان و به ویژه در بیمارستان های دولتی است که تلاش می کنیم بخشی از آن را برطرف کنیم .

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ابراز امیدواری کرد: تورم همچنان کنترل شده باقی بماند.

اسلامیان گفت: هر کاری که از دستمان بربیاید برای بازنشستگان انجام می دهیم.

مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از بازنشستگان فرهیخته برگزار شد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید