Performancing Metrics

فرودگاه شاهرود برای مرز هوایی آماده می شود | اتاق خبر
کد خبر: 373029
تاریخ انتشار: 6 مهر 1395 - 16:41
رئیس کارگروه گذرنامه و مرزهای هوایی وزارت کشور گفت: بنا به درخواست مسئولان استان سمنان، شرایط فرودگاه شاهرود و ظرفیت های موجود در منطقه برای ایجاد مرزهای هوایی بررسی شد.

اتاق خبر: حجت الله بابایی در خلال سفر یک‌روزه به شاهرود  هدف از این سفر را بررسی شرایط این شهرستان در باره ایجاد مرزهای هوایی دانست و ابراز داشت: پیشنهاد مرز هوایی در شاهرود نخستین بار از سوی استاندار سمنان با پیگیری های نماینده و مسئولان شهرستان شاهرود به وزیر کشور ارائه و وزیر کشور با دستور به معاونان خود خواستار تشکیل کارگروه تعیین مرزهای هوایی در مجموعه این وزارت خانه شد.

وی افزود: امروز اعضای کارگروه مرزهای هوایی وزارت کشور در سفر به شاهرود اهدافی را دنبال می کنند که از جمله آنها بررسی زیر ساخت های فرودگاهی این شهرستان، شرایط منطقه ای، مطالبات مردمی، شرایط فنی و ظرفیت ایجاد مرز هوایی را می توان نام برد.

ظرفیت های شاهرود بهره‌برداری شود

رئیس کارگروه مرزهای هوایی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا شرایط شاهرود در راستای مرز هوایی برای شما رضایت بخش است، گفت: قطعا این شهرستان دارای ظرفیت های بسیار بالایی از جمله مردم فهیم و تلاشگر است که ما کمتر مکانی را می توانیم سراغ داشته باشیم که یک مطالبه از جمله مرزهوایی، مطالبه عمومی باشد لذا شرایط این شهرستان برای ایجاد مرزهوایی در کارگروه بررسی می شود.

بابایی با بیان اینکه تا کنون از ظرفیت های فرودگاه شاهرود استفاده نشده است، ابراز داشت: این شهرستان دارای پتانسیل های ویژه ای همچون محصولات کشاورزی به خصوص در محصول انگور است که علی رغم احداث ۲۵ساله این فرودگاه همچنان بهره لازم و کافی از آن برده نشده است لذا امیدواریم با ایجاد مرزهوایی بتوانیم در توسعه استان سمنان نقش آفرینی کنیم.

وی افزود: مردم همیشه از دولت‌مردان مطالباتی دارند و ما نیز موظف هستیم در صورت امکان مطالبات مردم را با هدف های مختلفی مانند توسعه صنعتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در نظر گرفته و برآورده سازیم.

فرودگاه شاهرود برای مرز هوایی آماده می شود

رئیس کارگروه مرزهای هوایی وزارت کشور درباره سفر اعضای این کارگروه و مطالبات آنها از مسئولان این شهرستان، گفت: ایجاد مرزهای هوایی زیرساخت هایی را می طلبد که این زیرساخت ها نیازمند برخی مباحث فنی است برای مثال طول باند، برج مراقبت، شرایط سوخت گیری و ... در فرودگاه شاهرود می بایست احصاء شود که علی الظاهر با ایجاد کمیته های مردمی در آینده نه چندان دور این مطالبات وزارت کشور صورت خواهد گرفت.

بابایی بیان داشت: در صورت تامین مطالبات کارگروه تعیین مرزهای هوایی، قطعا جلسات طرح پیشنهاد فرودگاه شاهرود برای ایجاد مرزهوایی در وزارت کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرزهوایی در مقوله سفر مردم به عتبات عالیات می تواند امتیازی بزرگ محسوب شود، افزود: همچنین حمل و نقل هوایی و باربری که در زمره پتانسیل های ویژه منطقه شاهرود است و با ایجاد مرز هوایی میسر خواهد شد که این امر پس از تکمیل و ایجاد مطالبات کارگروه مرزهای هوایی می تواند مطرح شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید