Performancing Metrics

مکانیزاسیون برنج در ۲۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد | اتاق خبر
کد خبر: 373042
تاریخ انتشار: 7 مهر 1395 - 02:58
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از انجام عملیات مکانیزاسیون برنج در ۲۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خبر داد.

اتاق خبر: کامبیز عباسی بعدازظهر سه شنبه در آئین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی در گرگان اظهار کرد: نمایشگاه های ماشین آلات کشاورزی استان گلستان جزو بهترین و تاثیرگذارترین نمایشگاه ها در سطح کشور است و از تنوع برندهای مختلف برخوردار است.

عباسی بیان کرد: از ابتدای عمر دولت تدبیر و امید تاکنون اقدامات اثرگذاری در حوزه کشاورزی به ویژه مکانیزاسیون کشاورزی اتفاق افتاده که در سال های قبل از آن شاهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در سال های گذشته هر کشاورز برای خرید ماشین آلات کشاورزی می بایست بین سه تا چهار سال در صف نوبت قرار بگیرد اما اکنون با ارائه یک برنامه هدفمند از سوی وزارت جهاد کشاورزی رونق ملموسی در این بخش صورت گرفته است.

وی از اضافه شدن چهار هزار دستگاه کمباین برنج خبر داد و گفت: در سه سال گذشته بیش از ۲۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سطح مکانیزه برنج در کشور اضافه شده اند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی درباره تولید مکانیزه کلزا بیان کرد: برنامه ‌ریزی منسجم کشت مکانیزه کلزا به نحو مطلوبی در حال عملیاتی شدن است.

عباسی افزود: با توجه به اهمیت توسعه کشت مکانیزه دانه‌های روغنی به‌ویژه کلزا در کشور و لزوم به ‌کارگیری بذرکارهای تخصصی با همکاری این مرکز و مجری دانه‌های روغنی، برنامه‌های جدیدی کلید خورد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید