Performancing Metrics

حضور یک کارگردان ایرانی با آثارش در پنسیلوانیای آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 373155
تاریخ انتشار: 7 مهر 1395 - 18:42
امیرشهاب رضویان، کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی به وسیله نمایش فیلم ها و آثار نقاشی‌اش در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا حاضر شد.

به گزارش اتاق خبر، امیرشهاب رضویان کارگردان و فیلمنامه‌نویس کشورمان که از هنرمندان زبده عرصه نقاشی نیز است، چندی پیش با آثارش در  دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا که از معتبرترین دانشگاه های جهان است حاضر شد. 


«مینای شهر خاموش» که سال 1385 با موضوع زلزله بم در بستر یک داستان عاطفی به نمایش درآمد، این بار با حضور این کارگردان ایرانی در یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان به نمایش درآمد و مخاطبان در خصوص آن به گفت و شنود پرداختند. 

همچنین نمایش 12 اثر ٨٠ در ١٢٠ سانتي متري از آثار رضویان در گالري پترسون كه محصول كارهای بيست سال گذشته این هنرمند است، بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگی او در سفر او به آمریکا و کانادا است. 

‎ حضور در نمایشگاه جمعی هنرمندان در گالری اشتول ورک در شهر کلن در سال 1996، چاپ یکی از نقاشی‌های او به عنوان پوستر روز جهانی مبارزه با نژاد پرستی در سال 1997 در هلند از دیگر فعالیت‌های فرامرزی او بوده است. 

رضویان در نقاشی سبکی منحصر به فرد دارد. وی در خصوص این سبک می‌گوید: «این سبک نقاشی را از کودکان یاد گرفته‌ام و جز این شیوه، در سبک دیگری قادر به نقاشی نیستم. ادعایی در طراحی و رنگ ندارم و فقط موضوع‌های را که دوست دارم و گاه بخشی از رویاها و خاطره‌هایم است، نقاشی می‌کنم و از ترکیب بندی‌هایی استفاده می‌کنم که خاص خودم است. خلاصه این که آنگونه که می‌توانم نقاشی می‍کنم و ترجیح می‌دهم بی سر و صدا در فاصله فیلم‌هایم نقاشی کنم و به عبارتی دیگر در فاصله نقاشی‌هایم فیلم بسازم.» 

امیرشهاب رضویان زاده 1344 در همدان، کارگردان سینماست. حاصل کارش در سینما ساخت بیش از 40 فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و کارگردانی 7 فیلم سینمایی به نامهای سفرمردان خاکستری (1379)، تهران ساعت هفت صبح (1381)، مینای شهر خاموش (1385)، تابستان عزیز(1388)، روزی که مینا گم شد (1390)، سفرزمان (1392) و یک دزدی عاشقانه (1394) است. رضویان در کنار کارگردانی، می نویسد، عکاسی می‌کند و گاه نقاشی می‌کند. 
 منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات
ADS
ADS
پربازدید