Performancing Metrics

مدیریت جهادی می‌تواند نسل جدیدی از مدیران کشور را تربیت کند | اتاق خبر
کد خبر: 373354
تاریخ انتشار: 9 مهر 1395 - 06:03
محسن رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی باید از سختی‌های زیادی عبور کند زیرا نظام سرمایه‌داری با انقلاب اسلامی کنار نمی‌آید، گفت: مدیریت جهادی می‌تواند نسل جدیدی از مدیران را در ابعاد فتح نشده انقلاب مثل اقتصاد و فرهنگ تربیت کند.

اتاق خبر: سرلشگر محسن رضایی صبح امروز در همایش تخصصی مدیریت جهادی با بیان اینکه نظام در آینده با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد شد که جنگ و تحریم فقط یک نمونه از این چالش‌ها بوده است، اظهار کرد: مدیریت جهادی می‌تواند مدیران آینده را آماده کند تا آنها با موفقیت این چالش‌ها را پشت‌سر بگذارند.

وی افزود: دفاع مقدس یک جنگ دانشی بود به همین دلیل دفاع مقدس را می‌توان یک دانشگاه بنامیم. یکی از تولیدات این دانشگاه مدیریت جهادی و مدیران جهادی است. ما با روش یادگیری در جنگ تحمیلی توانستیم علوم مختلف نظامی را تولید کنیم و با اینکه بسیاری از سرداران ما در سپاه و ارتش تحصیلات آکادمیک نداشتند اما علوم نظامی را در جنگ به خوبی آموختند. به طور مثال ممکن است تعجب کنید که سرلشگر باقری در کدام دانشگاه بزرگ دنیا تحصیلات آکادمیک نظامی داشته که اکنون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است. در حالی که این جوان آبدیده و بااستعداد از دانشگاه دفاع مقدس فارغ‌التحصیل شده است. این دانشگاه محصولات دانشجویی فراوانی داشته است.

رضایی همچنین با بیان اینکه مدیریت جهاد یک سبک بومی برخاسته از انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: این مدیریت ماحصل عبور انقلاب اسلامی از مشکلات سخت است. امروز جهان اسلام هم با موانع و کارشکنی‌های عدیده‌ای که از سوی استکبار به وجود آمده، روبه‌روست که برای عبور از این چالش‌ها باید الگوی مدیریت جهادی به کار رود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: کاربست الگوی مدیریت جهادی به مفهوم‌سازی و نظریه‌سازی، سیاست‌گذاری پژوهشی، کاربردی کردن یافته‌های مدیریت جهادی و به روش تحقیقاتی منطقی نیاز دارد. همچنین مدیریت جهادی باید گونه‌شناسی شود و سطوح مدیریت جهادی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. مدیریت جهادی در همه عرصه‌ها می‌تواند کاربرد داشته باشد و منحصر به عرصه نظامی نیست.

مبنع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید