Performancing Metrics

برنامه فقرزدایی و توانمندسازی در گلستان باید اجرا شود | اتاق خبر
کد خبر: 373398
تاریخ انتشار: 9 مهر 1395 - 08:54
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رتبه اشتغال گلستان ۲۱ است، گفت: باید برنامه فقرزدایی و توانمندسازی در این استان اجرا شود.

اتاق خبر: علی ربیعی شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما ۱۰ سال فرصت تاریخی در کشور داریم که اگر این عقب‌ماندگی در کشور با کار و تلاش مضاعف جبران نشود دیگر نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.

وی افزود: نرخ بیکاری استان گلستان باید کاهش یابد و باید یک هدف‌ گذاری کوتاه و بلند مدت در نظر گرفته شود تا بتوان به نتیجه خوبی رسید در غیر این صورت موضوع بیکاری استان حل نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اجرای برنامه فقرزدایی و توانمندسازی، ادامه داد: می‌توان شغل‌های ارزان‌ قیمت را برای پاسخگویی به بیکاری ‌ با همکاری فنی‌ و حرفه‌ای و صندوق‌های رفاهی و تعاونی ایجاد کرد.

جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان خراسان شمالی و گلستان به جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی گلستان اشاره و تصریح کرد: موضوعات و ظرفیت‌های استان گلستان در این سفر بررسی و راهکارهای تقویت آن بحث شد و به همراه ادارات مختلف در این جلسه پروژه‌های خود را ارائه و بررسی کردیم.

به گفته وی در این جلسه درباره پروژه‌های مهم و اساسی استان در بخش‌های ریلی، راه، آب، سدسازی و کشت جایگزین بحث و بررسی شد تا طرح‌هایی را که می‌تواند توسعه استان را در بخش‌های مختلف همراه داشته باشد، اجرا و حمایت کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: پایین آوردن نرخ بیکاری در گلستان و افزایش سهم درآمد ناخالص ملی مردم استان جی تی پی، نیز در این جلسه بررسی شد.

وی بیان کرد: گسترش مشاغل بخش کشاورزی در استان گلستان را در این جلسه بررسی کردیم که می‌توان شغل‌های ارزان‌قیمت را برای پاسخگویی به بیکاری در استان با همکاری فنی‌ و حرفه‌ای و صندوق‌های رفاهی و تعاونی ایجاد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حوزه ICT و گردشگری را از دیگر بخش‌های توسعه گلستان دانست و یادآور شد: همه این طرح‌ها بر اساس زمان‌بندی اجرائی می‌شود و ما برای بررسی این طرح‌ها ماهانه به همراه معاونین خود به استان گلستان سفر می‌کنیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید