Performancing Metrics

آمریکا به تعهداتش عمل کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 373470
تاریخ انتشار: 9 مهر 1395 - 21:14
کری با اشاره به برجام مدعی شد:
وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این‌که ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند بوده است، مدعی شد که واشنگتن نیز به تعهدات خود عمل کرده است.

جان کری

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در نشستی با عنوان مجمع ایده‌های واشنگتن به میزبانی نشریه آتلانتیک با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، بار دیگر از این دستاورد دولت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا دفاع کرد و گفت که توافق در حال اجرا است و ایران به الزامات خود عمل کرده است.

وی تاکید کرد: توافق هسته‌ای ثابت کرده است که قابل راستی‌آزمایی، معتبر و شفاف است.

کری در ادامه بدون اشاره به کارشکنی‌های واشنگتن در روند اجرای توافق هسته‌ای به‌ویژه درخصوص دسترسی ایران به نظام بانکداری بین‌المللی گفت: ایران به‌طور مرتب شکایت می‌کند که آمریکا به تعهدات خود طبق توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند اما واشنگتن به تعهدات خود پایبند است.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش به بحران سوریه پرداخت و گفت که این مسئله پیچیده‌ترین چیزی است که وی تاکنون شاهد آن بوده است.

از زمان اجرای برنامه جامع اقدام مشترک تاکنون، اگرچه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشات خود به‌طور صریح و قاطع تایید کرده است که ایران به تعهدات خود عمل می‌کند، طرف آمریکایی آن گونه که انتظار می‌رفت به تعهدات خود پایبند نبوده و کارشکنی‌هایی کرده است که به‌ویژه می‌توان به ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ترس بانک‌های بزرگ غربی برای تعامل با ایران به دلیل همین تحریم‌ها اشاره کرد. مقامات ایرانی بارها نسبت به این موضوع شکایت کرده و گفته‌اند که عمل نکردن واشنگتن به الزامات خود می‌تواند اجرای برجام را به خطر بیندازد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این با بیان این‌که برجام با توجه به شرایط بین‌المللی نمره خوبی می‌گیرد، گفت که اما آمریکایی‌ها در مورد نحوه اجرای این توافق احتمالا نمره پایینی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید