Performancing Metrics

برتری نظامی خود در آسیا را افزایش خواهیم داد | اتاق خبر
کد خبر: 373475
تاریخ انتشار: 9 مهر 1395 - 22:45
اشتون کارتر:
وزیر دفاع آمریکا گفت: ما به تقویت برتری نظامی خود در آسیا و اقیانوسیه به منظور آنکه همچنان قدرت مسلط در این منطقه در مواجهه با افزایش قدرت نظامی چین باشیم، ادامه خواهیم داد.

آشتون کارتر

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اشتون کارتر،‌ وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی بر روی ناو هواپیمابر آمریکایی یو اس اس کارل وینسون، در بندر سندیگو، تصریح کرد که آمریکا به دنبال اجرای مرحله بعدی طرح محوریت دادن به آسیا از لحاظ امنیتی است و در جریان آن قرار است تعهدات امنیتی آمریکا تغییر پیدا کرده و نسبت به منطقه آسیا افزایش یابند.

کارتر خاطرنشان کرد: پنتاگون قصد دارد زیردریایی‌های نظامی خود را قدرتمندتر کرده و بودجه بیشتری را برای ساخت تجهیزات زیردریایی بدون سرنشین که بتوانند در آب‌های عمیق‌تر دور از دسترس زیردریایی‌ها فعالیت کنند، صرف کند.

اشتون کارتر اظهار کرد: آمریکا به افزایش برتری نظامی خود ادامه خواهد داد تا ما همچنان قدرتمندترین ارتش منطقه و ارجح‌ترین شریک امنیتی باقی بماند.

وی افزود: ما قرار است چند سوپرایز هم داشته باشیم که به نوعی سرمایه‌گذاری‌هایی برای حرکت به جلو هستند.

کارتر همچنین از چین واقداماتش از جمله ساخت جزایر مصنوعی دردریای چین جنوبی انتقاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد پکن گاهی اوقات می‌خواهد گزینش کند که از کدام اصول به نفع خود بهره ببرد و کدام اصول را تضعیف کند. به عنوان مثال حق آزادی کشتی رانی در جهان که به کشتی‌ها وهواپیمای چینی اجازه ترانزیت امن و بی دردسر را می‌دهد همان حقی است که پکن از کشورهای دیگر منع می‌کند. اینها اصول گزینشی نیستند و حق همه و هر کشوری به طور برابر هستند.

در همین حال کارتر در این سخنرانی روابط کشورش با فیلیپین را که اخیرا به خاطر برخی مسائل دچار تنش شده آهنین(مستحکم) توصیف کرد.

وی دراظهاراتش یک روز بعد از اینکه رئیس جمهور فیلیپین از عدم موافقتش با برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا در آینده خبر داد گفت: ائتلاف ما با فیلیپین همچون دهه‌های گذشته آهنین است.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید