Performancing Metrics

تماشای نمایش به صورت تک‌نفره | اتاق خبر
کد خبر: 373528
تاریخ انتشار: 10 مهر 1395 - 16:47
طراح نمایش های چند دقیقه ای «وندینگ ماشین» درباره اجرای این آثار بیان کرد که در جامعه امروز که مخاطب وقت ندارد، این نمایش ها زمان چندانی از او نمی گیرد.

به گزارش اتاق خبر، مهدی سفاری درباره نمایش «وندینگ ماشین» که از ابتدای مهر ماه در پردیس چارسو به صحنه رفته است، گفت: ما در این نمایش یک جعبه ۲ در ۹۰ داریم که تماشاگر روی آن لیستی از ۳۰ نمایشنامه می بیند و حق دارد یکی از آن نمایش ها را با زمانبندی دلخواهش انتخاب کند.

وی ادامه داد: تماشاگر در نهایت نسبت به زمانبندی که هر یک از نمایش ها دارد مبلغی را در دستگاهی وارد کرده و بعد می تواند نمایش دلخواه خود را ببیند. این نمایش ها به صورت فردی است و تماشاگران به نوبت در یک صف می ایستند سپس در مقابل جعبه قرار می گیرند، پرده پایین می افتد و می توانند نمایش مورد نظرشان را ببینند و با یک هدفون به آن گوش دهند.

سفاری درباره زمانبندی هر یک از این نمایش‌ها عنوان کرد: این نمایش ها در چهار زمان ۳۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ ثانیه طراحی شده است و به صورت مونولوگ و تک نفره اجرا می شود. قیمت بلیت نمایش های ۳۰ و ۶۰ ثانیه ۳ هزار تومان و قیمت بلیت نمایش های ۹۰ و ۱۲۰ ثانیه ۴ هزار تومان است.

طراح و کارگردان این نمایش‌ها اظهار کرد: به دلیل جای کوچک جعبه یک نفر همه نمایش‌ها را اجرا می کند و مخاطب هم نمایش ها را به صورت تک نفره می بیند.

وی درباره بازخوردهایی که نسبت به این نوع اجرا دریافت کرده است، گفت: بازخوردها نسبت به این نوع اجرا بد نبود. به هر حال تماشاگر تا حالا چنین اجرایی ندیده است و شاید هنوز برایش ناشناخته باشد. واکنش بعضی از مردم هم ترس بود و شاید نمی دانستند با دستگاهی که قرار است پولی پرداخت کنند چه اتفاقاتی رخ می دهد.

این طراح و کارگردان در پایان درباره دلیل انتخاب نمایش های کمتر از ۲ دقیقه نیز یادآور شد: شعار من این است که در دنیایی که همه عجله می کنند و زندگی همه مردم اینترنتی شده دیگر جایی برای تئاتر باقی نمانده است ولی ما بدون اینکه وقت مخاطب گرفته شود هنر را عرضه می کنیم و در واقع این نمایش برای کسانی است که وقت ندارند اما قرار است در همین زمان کم تئاتر هم ببینند.

این ۳۰ اثر نمایشی که از آثار نویسندگانی چون آلبر کامو، مارتین‌ مک‌دونا، ساموئل‌ بکت‌، نیل‌ سایمون، فردریش‌ دورنمات‌، ویلیام‌ شکسپیر، آنتوان‌ چخوف و... انتخاب شده و مهدی سفاری تنها بازیگر آنها است با شعار «تئاتر را به قیمت یک نسکافه بخرید و به میزان یک اثر هنری لذت ببرید» اجرا می شود.

عطیه موذن

مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید