Performancing Metrics

گران فروشی خودروهای لوکس؛ ممنوع | اتاق خبر
کد خبر: 373624
تاریخ انتشار: 11 مهر 1395 - 10:32
یک مقام مسئول در سازمان حمایت با اشاره به برخورد با گران فروشی در فروش خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی که مجوز ترخیص گرفته‌اند، گفت: واردکنندگان خودرو باید ضوابط قیمت گذاری را رعایت کنند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر ،شهرام میرآخورلو در خصوص نظارت بر قیمت‌گذاری خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی که به تازگی مجوز ترخیص از گمرک گرفته است، گفت: شورای رقابت متولی قیمت گذاری خودروها است اما تعیین قیمت این خودروها باید مطابق با ضوابط و دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در سازمان حمایت باشد.

وی با بیان اینکه این خودروها که از سوی دیوان عدالت اداری مجوز ترخیص دریافت کرده‌اند به دلایل مختلف جذابیت در بازار دارند، اظهار داشت: از آنجاییکه ورود خودروهایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی در کشور ممنوع بوده است، بنابراین عرضه این خودروها احتمال بازار سیاه را به وجود می‌آورد بنابراین در صورت هرگونه تخلف با قیمت گذاری این خودروها، سازمان حمایت وارد موضوع می‌شود.

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص نظارت بر قیمت خودروهای وارداتی، افزود: شورای رقابت در زمینه خودرو قیمت گذاری را به واردکنندگان سپرده تا براساس عرضه و تقاضا قیمت خودروها را تعیین کنند، سازمان حمایت هم ضوابط را تعیین کرده و به نمایندگی‌های رسمی ابلاغ کرده است و بررسی شکواییه‌ها برمبنای این مجموعه قواعد و ضوابط است.

میرآخورلو با اعلام اینکه هر شخص حقیقی و حقوق که واردکننده خودرو است باید ضوابط سازمان حمایت را رعایت کند، اظهار داشت: اگر  واردکنندگان مشمول تخلف گران فروشی شوند، با آنها برخورد می شود، اظهار داشت: واردکنندگان خودرو باید در صورت انجام پیش فروش، مجوز آن را از وزارت صنعت دریافت کنند و در مورد قیمت گذاری کالاها دقت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه واردکنندگان خودرو فقط نمایندگی‌های رسمی نیستند بلکه یک سری از افراد هم با نماینده رسمی قرارداد می بندند و خودرو وارد می کنند، گفت: براساس اطلاعیه‌ای که سازمان حمایت اعلام کرده است ضوابط قیمت‌گذاری خودروهای سواری وارداتی از تاریخ ۲۶ اسفند ۹۳ در وب سایت رسمی این سازمان برای بهره برداری و رعایت قرار داشته است.

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی با بیان اینکه وجود هرگونه مغایرت در قیمت‌های فروش با ضوابط سازمان حمایت قابلیت پیگیری بوده و برخورد قانونی از ناحیه این سازمان را خواهد داشت، اظهار داشت: کلیه عرضه کنندگان خودرو سواری، تجاری و موتورسیکلت موظف به رعایت مفاد آیین نامه اجرایی سازمان حمایت هستند.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی هفته قبل گفته بود که این سازمان رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری برای لغو ممنوعیت واردات خودروهای لوکس متروکه را از روی سایت این سازمان دریافت کرده  و بر همین اساس، در حال آماده سازی مقدمات برگزاری مزایده این خودروها است.

به گفته دلیری، مزایده به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و تمام تلاش  سازمان اموال تملیکی این است که  ظرف ۱۵ روز کاری، مقدمات برگزاری آن را فراهم کند. به همین دلیل مزایده فروش ۱۳۷ خودروی لوکس، تا پایان مهرماه به طور قطع انجام خواهد شد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید