Performancing Metrics

قطر خواهان وارد کردن اسرائیل به خلع سلاح هسته‌ای شد | اتاق خبر
کد خبر: 373699
تاریخ انتشار: 11 مهر 1395 - 19:52
قطر بر ضرورت خلع سلاح هسته‌ای خاورمیانه و لزوم مجبور ساختن رژیم صهیونیستی به اجرای مناسب قطعنامه‌های بین‌المللی و پیوستن به معاهده منع گسترش هسته‌ای تاکید کرد.

اتاق خبر: قطر هم‌چنین خواستار قرارگرفتن تاسیسات هسته‌ای اسرائیل تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

ناصر بن محمد العلی رئیس کمیته ملی منع سلاح هسته‌ای قطر در شصتمین نشست کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ واقعیات موجود نشان می‌دهد که گام‌های بلند و دستاوردهای بزرگ در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای صورت گرفته است اما صلح کامل و ایمنی هسته‌ای هنوز قابل دستیابی نیست.

وی ادامه داد: زرادخانه‌های هسته‌ای کنونی قادر به نابود کردن حیات از روی زمین هستند و خطرات استفاده از تسلیحات هسته‌ای وضعیت بی ثباتی را افزایش می‌دهد.

وی هم‌چنین تلاش‌های بیشتر برای دستیابی به همه اهداف معاهده منع گسترش هسته‌ای و همه دیگر توافق های خلع سلاح هسته‌ای به منظور در نهایت رسیدن به جهانی عاری از تسلیحات هسته‌ای را خواستار شد.

رئیس کمیته ملی قطر تصریح کرد: مردم خاورمیانه خطر تسلیحات هسته‌ای را بیش از دیگران احساس می‌کنند و لازم است که آن‌ها در جهت هدف خلع سلاح هسته‌ای فعالیت کنند. این ملت‌ها باور دارند که ایجاد منطقه‌ عاری از تسلیحات هسته‌ای ملزم ساختن اسرائیل به اجرای توافق نامه های بین‌المللی مربوطه پیوستن به معاهده منع گسترش هسته‌ای و بازرسی و نظارت بر تاسیسات هسته‌ای اش در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدامات اصلی در این راستا محسوب می‌شوند.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید