Performancing Metrics

احیاء اثر طبیعی ملی بزنگان | اتاق خبر
کد خبر: 373732
تاریخ انتشار: 11 مهر 1395 - 10:23
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: احیاء اثر طبیعی ملی بزنگان به همت کمپین مردمی نمونه بارز مشارکت جامعه در حفظ محیط زیست است.

اتاق خبر: معصومه ابتکار در بازدید از دریاچه بزنگان که به منظور بررسی روند احیاء این اثر طبیعی ملی به همت مردم و مسئولان، صورت گرفت؛ ضمن ابراز خرسندی از بهبود چشمگیر وضعیت دریاچه اظهار کرد: احیاء اثر طبیعی ملی بزنگان به همت کمپین مردمی نمونه بارز مشارکت جامعه در حفظ محیط زیست است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با ابراز خرسندی از بهبود شرایط تالاب‌ها در مقایسه با سنوات پیشین گفت: برنامه ریزی و حمایت مستمر دولت تدبیر و امید همچون اجرای برنامه‌های تدوین شده‌ای مانند تامین حق آبه و حضور جهادی مردم، منجر به نجات تالاب‌های در معرض نابودی شده است و دولت در کنار تلاش در دیگر عرصه‌های مرتبط با توسعه کشور، این بخش را به صورت ویژه و جدی مورد توجه قرار داده است.

ابتکار ادامه داد: بی تردید توجه به مسایل زیست محیطی منجر به رونق هر چه بیشتر کشاورزی، بهبود سلامت آب رودخانه‌ها و احیای خاک می‌شود و به همین دلیل، همکاری همه بخش‌های جامعه در کمک به بهبود شرایط این حوزه ضروری است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در نخستین جلسه پس از آغاز فعالیت خود، احیای دریاچه‌ها را بررسی کرد که این مورد بیانگر عمق نگاه دولت به مسایل و مباحث زیست محیطی است.

خشکسالی و تبعات جبران ناپذیر آن طی سال‌های گذشته تنها دریاچه طبیعی شمال شرق کشور را در آستانه خشک شدن قرار داده بود و ادامه این روند، حدود یک سال پیش وضعیت این اثر طبیعی ملی را به وضعیت خاصی رسانده بود که گردشگران و طبیعت گردان را با وقوع پدیده شکوفایی جلبک‌ها در آب دریاچه به دلیل کاهش چشمگیر سطح آب مواجه می‌ساخت و پس از بارندگی‌های متناوب و شدید،خیرین و طبیعت دوستان محیط زیست آستین همت را برای مرمت آبراهه‌ها و هدایت سیلاب‌ها به این اثر طبیعی ملی بالا زدند و با حمایت متولیان و مسئولان در مشارکتی بی نظیر و مستمر در جهت حفظ و بهره‌وری معقول از این پدیده طبیعی و با حفظ اصالت تعادل اکولوژیکی آن این دریاچه را دوباره احیا کردند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید