Performancing Metrics

باغات پسته لرستان به ۴۰۰۰ هکتار توسعه می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 373768
تاریخ انتشار: 12 مهر 1395 - 01:03
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: طی یک برنامه ۵ ساله توسعه باغات پسته استان لرستان در سطح ۴۰۰۰ هکتار هدف گذاری شده است.

اتاق خبر: بهروز بهاروند گفت: سطح باغات پسته استان لرستان لرستان ۲۰۹ هکتار است که از این مقدار ۴۴ هکتار بارور و ۱۶۵ هکتار  هنوز به مرحله باروری نرسیده است.

وی ادامه داد: از ۴۴ هکتار سطح بارور باغاب پسته لرستان مقدار ۲۲ تن محصول پسته خشک برداشت می شود.

بهاروند در رابطه با اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برای توسعه باغات پسته گفت: با توجه به کمبود منابع آبی استان و بروز خشکسالیهای اخیر که در برخی از مناطق باعث کاهش معنی دار منابع آبی شده است، ضرورت جایگزینی محصولی کم توقع نسبت به آب و با تولید اقتصادی بسیار مطلوب بیش از گذشته ضروری به‌نظر می رسد.

وی افزود: در همین راستا برای استفاده مطلوب از منابع «آب و خاک» توسعه کشت محصول پسته در شهرستانهای کوهدشت، چگنی و جنوب خرم آباد که از نظر اقلیمی امکان کشت تولید این محصول را دارند در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی لرستان قرار گرفته است.

بهاروند ادامه داد: به این منظور در طول یک برنامه ۵ ساله توسعه باغات پسته در سطح ۴۰۰۰ هکتار هدف گذاری شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: در سال گذشته میزان ۶۵ هکتار باغات پسته در استان احداث شده که ۵۷.۷ هکتار آن در کوهدشت بوده است.

بهاروند یادآور شد: استان لرستان به لحاظ شرایط اقلیمی، آب و هوایی و خاک شناسی «میکروکلیماتولوژی» و به استناد بازدید و گزارش محققان پسته کشور، یکی از مناسب ترین مناطق برای توسعه کاشت این محصول در کشور است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید