Performancing Metrics

اولین مستند ترنس مالیک بدون«برد پیت»اکران شد | اتاق خبر
کد خبر: 374045
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 05:29
مستند «سفر زمان» اولین مستند ساخته شده توسط ترنس مالیک کارگردان مشهور، بدون حضور برد پیت روی فرش قرمز اکران اولیه آن، راهی پرده نقره‌ای شد.

به گزارش اتاق خبر، کریگ فاستر رییس آیمکس درباره این فیلم مستند فوق‌العاده که ساخته شدنش  ۳۰ سال طول کشیده است گفت: این فیلم برای خانواده‌هاست برای همه است، اما کمی از فیلم های دیگر ما جادویی‌تر است.

این فیلم که برای نخسیتن بار فرش قرمزش چهارشنه شب در لس آنجلس ودر برابر مرکز علوم کالیفرنیا پخش شد، به عنوان تجربه‌ای فراموش نشدنی برای آیمکس توصیف شد که ۳۰ سال زمان صرف ساخته شدنش شده است.

در شب اول نمایش این فیلم راشل مک آدامز، براین اسن، اشلی گرین و بیوبریجز حضور داشتند، اما برد پیت غایب بزرگ شب بود.

ترنس مالیک خالق فیلم‌هایی چون «درخت زندگی» تمام تاریخ زمان را در این فیلم به شکلی ویژه تصویر کرده است. همانطور که از سبک این کارگران خاص انتظار می‌‌رود این فیلم که سراسر روایت زندگی است به روشی متفاوت ساخته شده و با فلش‌هایی سریع از جایی به جای دیگر در طول زمان سفر می‌کند.

این فیلم متشکل از تصاویری کاملا متفاوت با تجربیات بصری چشمان تماشاگران از ماگمای منسجم تا سن و انفجار ستاره‌ را با تصاویری ظریف و پیچیده روایت می‌کند.

برد پیت که راوی فیلم و راهنمای تماشاگران در این سفر عجیب است، در این مراسم حضور نداشت.

در این فیلم وقتی برد پیت روی تصویری از حیات شروع به صحبت می‌کند، سخنش را خیلی ساده آغاز می کند: «نور…» در همین لحظه یک نور درخشان در صحنه زنده‌ای از یک کره بزرگ محو می‌شود. برای این فیلم که نیازمندی توضیحاتی سنگین است، روایت پیت بیشتر فلسفی است و سوال‌هایی را با کلماتی کمتر و جملاتی کوتاه‌تر برای مخاطب مطرح می‌کند.

برد پیت در آستانه اکران این فیلم عدرخواهی کرد و گفت نمی‌تواند در مراسم فرش قرمز این فیلم حاضر شود و این به دلیل تاکید او بر شرایطی بود که باید بیشتر بر سلامت فرزندانش متمرکز باشد و به دلیل موقعیت خاص خانوادگی که از درخواست طلاق همسرش آنجلینا جولی ایجاد شده،  بر خانواده متمرکز باشد. وی تاکید کرد که این فیلم فوق العاده فیلمی است که همه باید آن را ببینند.

با توجه به فرمت کاملا متفاوت فیلم؛ سوفوکلس تاسیولیس تهیه کننده آن گفت: مالیک این فیلم را به روشی کاملا متفاوت ساخته که بسیار با کارگردانی بی‌بی‌سی فرق دارد. برای بی‌بی‌سی و ساخته‌هایش از این دست، این فیلم‌ها بیشتر تلاشی برای بیان یک جنبه از یک موضوع یا حیوان یا فضا است اما برای مالیک خیلی بیشتر از هر چیز دیگری چنین فیلمی الهام‌بخش است و قصد دارد از زوایه‌ای متفاوت مخاطب را با خود به سفر ببرد.

دن گلس مسئول جلوه‌های ویژه فیلم نیز کار ترنس مالیک را ستود و گفت طبیعی است که او فیلمسازی تکنیکال نیست بلکه او فیلمسازی حسی است . وی که در فیلم «درخت زندگی» نیز با مالیک همکاری کرده بود و در شماری از فیلم‌های دیگر متفاوت چون‌«ماتریکس»، «اطلس ابر»، «استاد»، «وی مثل انتقام» و «هشت نفرت انگیز» هم همین مسئولیت را داشته گفت: ما تلاش کردیم تا راهی متفاوت برای ایجاد ارتباط با موسیقی برای بیان آنچه درباره‌اش حرف می‌زنیم و فلسقه آن ایجاد کنیم. به شما قول می‌دهم که این فیلم با همه فیلم‌هایی که در آن‌ها کار کرده‌ام تفاوت داشته باشد.

«سفر زمان» ۷ اکتبر به دو شکل آیمکس ۴۵ دقیقه‌ای با روایت برد پیت و ۹۰ دقیقه‌ای به صورت ۲۵ میلیمتری با روایت کیت بلانشت اکران می‌شود.

در نسخه ۴۰ دقیقه‌ای از این مستند که با فیلم برنده نخل طلای «درخت زندگی» محصول ۲۰۱۱ از لحاط مضمونی مرتبط است، برد پیت راوی خواهد بود ،اما در نسخه کامل روایت بر عهده کیت بلانشت دیگر بازیگر سرشناس هالیوودی است.

همه اعضای فیلم برای ساخته شدن آن در گوشه و کتار جهان با هم حضور داشتند و فیلمبرداری صحنه‌هایی از فیلم در ایسلند، هاوایی، شیلی، جنوب‌غربی کالیفرنیا و بسیاری نقاط دیگر انجام شد. برای آیمکس این فیلم شکل جدیدی از روایت مستند است.

 

بانی فیلم  

نظرات
ADS
ADS
پربازدید