Performancing Metrics

زنان داعشی؛ تهدیدهای جدید علیه اروپا | اتاق خبر
کد خبر: 374128
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 15:05
گروه تروریستی داعش در تازه‌ترین استراتژی خود، از زنان عضو این گروه برای جذب نیرو در کشورهای اروپایی و انجام حملات انتحاری استفاده می‌کند و زنان داعشی تهدیدهای جدید علیه اروپا به شمار می‌روند.

اتاق خبر: به نوشته روزنامه نیویورک تایمز آمریکا، مسئولان امنیتی و سیاسی فرانسه برآورد کردند که استفاده داعش از زنان در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌های تروریستی و حتی جذب نیروهای جدید افزایش یافته است.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از داعشی‌ها توسط دستگاه‌های امنیتی بازداشت شده‌اند و یا تحت نظر قرار دارند، این گروه تروریستی در استراتژی جدیدی از زنان عضو این گروه تروریستی استفاده می‌کند تا با ایجاد احساس حقارت برای مردان، آنها را به مشارکت در عملیات‌ها ترغیب کنند؛ به ویژه این که دخترانی که به تازگی عضو داعش شده‌اند، بر خلاف زنانی که از غرب اروپا به سوریه رفتند تا با داعشی‌ها ازدواج کنند، آمادگی و تمایل بیشتری برای شرکت در عملیات‌ها دارند.

به نوشته این روزنامه‌، بسیاری از زنان اروپایی عضو داعش به ویژه فرانسوی‌ها از زنان چچنی و عراقی عضو این گروه تروریستی که دست به عملیات‌های انتحاری و رصد اعضای مرد داعش می‌زنند، متمایز شده‌اند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت، با وجود اینکه زنان فرانسوی عضو داعش معمولا وابستگی خود به داعش را اعلام می‌کنند و با دیگر اعضای این گروه تروریستی در ارتباط می‌مانند اما تنها از طریق اینترنت راهنمایی و تشویق می‌شوند.

در حقیقت فرهنگ تسلط مردان بر زنان در داعش همچنان ادامه دارد. به گفته دادستان کل پاریس یکی از زنانی که اخیرا در حمله به ایستگاه قطار دستگیر شد از طریق اینترنت با دو داعشی در تماس بود و هر دوی این داعشی‌ها در حمله مذکور کشته شدند.

بنا به گزارش نیویورک تایمز در واقع زنان افراطی فرانسوی تهدید جدیدی برای غرب هستند؛ چرا که آنها علاوه بر مشارکت در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌های تروریستی به عنوان طعمه برای جذب و مشارکت مردان در حملات استفاده می‌شوند.

مجله "ریموند" فرانسه ماه گذشته پس از شکست توطئه سیلندرهای گاز به نقش زنان داعشی در عملیات‌ها علیه غرب اشاره کرد و نوشت، زنان داعشی به زودی نقش فعال‌تری در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌های تروریستی خواهند داشت.

دادستان کل پاریس و مسئول تحقیقات در حوادث تروریستی با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی دیگر تنها از مردان استفاده نمی‌کنند بلکه زنان و دختران جوان را نیز در طرح‌ها و نقشه‌های خود به کار می‌گیرند، گفت: مسئولان، زنان را بخشی از استراتژی اروپا برای مقابله با داعش می‌دانند.

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید