Performancing Metrics

هدف اقتصاد مقاومتی دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار است | اتاق خبر
کد خبر: 374133
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 15:34
وزیر امور اقتصادی و دارائی با اشاره به نام گذاری امسال با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: هدف اقتصاد مقاومتی دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار است.

اتاق خبر:علی طیب نیا دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دفتر امام جمعه، رسیدن به رشد اقتصاد مستمر و پایدار را از اهداف مهم و اساسی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: منظور از رشد اقتصادی یعنی رشدی که از درون بجوشد و از توانمندی و ظرفیت داخل استفاده و از قابلیت های بین المللی برای رفاه حال مردم و معیشت آنان و بهروزی جامعه استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: رشد اقتصادی یعنی رشدی که عدالت محور بوده و بتواند فقر را در جامعه ریشه کن و عدالت را حاکم و مبتنی بر خود باوری و دانش باشد.
وی با بیان این که دولت و همه مسئولان همه تلاش و عزم خود را به کار بسته اند تا شعار امسال تحقق و به اهداف پیش بینی شده برسیم، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات و تلاش های دولت به تدریج در حال نمایان است و به اهداف در نظر گرفته شده نزدیک تر شده ایم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که طبق برنامه ریزی انجام شده قراربود تا رشد اقتصادی کشور امسال به پنج درصد برسد ولی خوشبختانه با تلاش های دولت و اقدامات صورت گرفته دراین زمینه رشد اقتصادی در سه ماهه نخست امسال بنا بر آمار بانک مرکزی به 5.4درصد رسیده است.
طیب نیا با بیان این که دولت با توجه به تاکیدات مکرر رهبری معظم انقلاب خود را درگیر مسائل سیاسی و انتخاباتی نخواهد کرد و هیچ توجهی به جو سازی ها ندارد، اظهار کرد: اگر همه کمک کنیم و نگذاریم مسائل سیاسی و انتخاباتی بر ما غلبه کند دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر به طور قطع دست یافتنی است.
وی یادآور شد: دولت برنامه مفصلی را در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تهیه و تمامی این برنامه ها عملیاتی و دارای زمان بندی است و در موعد مقرر به نتایج و اهداف خود می رسد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به واگذاری برنامه های اقتصاد مقاومتی هر 2 استان به یک وزیر، گفت: خوشبختانه پیگیری برنامه ها و طرح های اقتصاد مقاومتی استان های سمنان و اصفهان بر عهده بنده قرار گرفته و قرار است در سفر های متعددی که به این استانها انجام می شود از تمام ابزارها و امکانات برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان استفاده و مشکلات رفع شود.
طیب نیا ادامه داد : سعی کردیم قبل از سفر به استان سمنان، ارزیابی اولیه از این استان و برنامه های اقتصاد مقاومتی صورت گیرد و ضمن آشنایی با برنامه ها، از نزدیک مسائل را پیگیری و به طور قطع همه توان خود را برای رفع مشکلات استان به کار خواهیم گرفت.
وی تصریح کرد: کشور ایران دارای امکانات و ظرفیت های بالا و منابع طبیعی و نیروی انسانی فراوانی است و مردم نیز با صبر و استقامت خود همیشه همراه و همگام با مسئولان بوده و همین امر باعث سنگین تر شدن مسئولیت ما شده و سعی می کنیم تا شرمسار آنان نباشیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با تشریح برنامه های دولت در سیاست داخلی و اقتصاد کشور، گفت: امسال دولت بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب جهت یابی خود را برای رشد اقتصادی و تقویت توان تولید داخلی قرار داده است.
طیب نیا با بیان اینکه هم اکنون کشور با انبوه جوانان جویای کار با توان مناسب روبرو است و می توانند منشا اثر خدمات در کشور باشند، گفت: متاسفانه شرایط اشتغال برای این جونان فراهم نیست و چاره ای جز ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید داخل و رشد اقتصادی نداریم.
وی با اشاره به دستاوردهای دولت در سیاست اقتصادی در سه سال اخیر گفت: کاهش تورم از 45درصد در سه سال گذشته به زیر 10 درصد یکی از مهم ترین دستاورد دولت تدبیر و امید بوده است.
طیب نیا ایجاد آرامش در بازار ارز و دارایی را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم ذکر و اضافه کرد :تولید که با رشد منفی 6.8 درصد مواجه بود امروز به رشد مثبت اقتصادی رسیده است و این مبین این است که اگر دولت و مردم بخواهند با مدیریت جهادی و حفظ اصول و ارزش های اسلامی همه چیز به دست می آید.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخشی دیگر از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسن (ع) گفت: ماه محرم ماه خون و قیام ،شهادت، ایستادگی و پایبندی به اصول و ارزش های اسلامی است.
طیب نیا با اشاره به این که قیام حضرت امام حسین(ع) بود که اسلام را زنده کرد و شیعه را به عنوان گروه منسجم و نماینده اصیل اسلام به دنیا معرفی کرد، افزود: اگر قیام حضرت امام حسین(ع) و شهادت طلبی یارانشان نبود از اسلام و شیعه اثری باقی نمانده بود.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با قیام حضرت امام خمینی (ره)یکی از ثمرات و نتایج نهضت امام حسین(ع) بود، اظهار کرد: با الهام گیری از سیره و روش حضرت امام حسین (ع)بود که انقلاب اسلامی به پا شد و مردم توانستند بر رژیم ستم شاهی غلبه کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: توفیقاتی هم که در دوران پس از انقلاب به دست آوردیم از ثمرات ایثارگری و شهادت طلبی ملت شریف ایران بوده است.
طیب نیا با اشاره به اینکه ایستادگی و مقاومت رمز موفقیت ایران در پیروزی جنگ تحمیلی بود، گفت: دشمنان که نتوانستند خواسته ها ی خود را در دوران جنگ برما تحمیل کنند هم اکنون نبرد دیگری سنگین تر از جنگ قبلی یعنی نبرد اقتصادی و تحریم های گسترده را طراحی و برما تحمیل کردند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که این تحریم ها و نبرد تمام عیار اقتصادی می توانست هر نظامی را به سقوط بکشاند و وادار به تبعیت و اطاعت از دستورات و فرامین اجنبی ها کند، گفت: مردم ایران باز هم با الهام گیری از نهضت امام حسین(ع) و با روحیه ایثارگری و مقاومت پایداری و مشکلات را تحمل کردند و در این برهه پیروز شدند.
به گزارش ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی شامگاه روز دوشنبه پس از ورود به سمنان به مزار شهدای گمنام این شهر رفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وزیر اقتصاد قرار است در این سفر در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان شرکت و همچنین با فعالان اقتصادی استان در روز سه شنبه دیدار و گفت و گو داشته باشد.
بازدید از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی دیگر برنامه وزیر اقتصاد و دارایی اعلام شد.
جمعی از معاونان وزارت امور اقتصادی و دارائی و مسئولان اقتصادی و بانکی کشور، طیب نیا را در این سفر 2روزه به استان سمنان همراهی می کنند.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید