Performancing Metrics

راهکارهای استاندار چهارمحال وبختیاری برای رفع چالش های منطقه ای آب | اتاق خبر
کد خبر: 374138
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 16:22
استاندار چهارمحال و بختیاری نصب کنتورهای هوشمند، اعطای اختیار به نمایندگان کشاورزان و تعدیل نامه نگاری های دولتی را سه راهکار رفع چالش های منطقه ای آب عنوان کرد.

اتاق خبر:قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری افزود: این استان با بحران جدی خشکسالی و کاهش منابع آب زیرزمینی و سطحی مواجه است که اگر برای رفع این مشکل چاره اندیشی نشود، بسیاری از استان های کشور با بحران آب مواجه می شوند.
استان چهارمحال وبختیاری سرشاخه 2 رودخانه مهم کارون و زاینده رود است.
وی با اشاره به ممنوعه شدن هشت دشت از 11 دشت مطالعاتی و خشکیدگی بیش از 60 درصد قنات ها تصریح کرد: برای احیای منابع آبی، نیاز به توسعه طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در این استان است.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: نه تنها منابع آب زیرزمینی بلکه رودخانه های زاینده رود و کارون نیز با مشکل جدی کاهش آب مواجه هستند و مسئولان ارشد کشور باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح های آبرسانی در این استان نسبت به تاخیر در تخصیص اعتبارهای لازم برای تکمیل این طرح ها انتقاد کرد و گفت: طرح انتقال آب بن - شهرکرد - بروجن یکی از مهمترین این طرح هاست که تخصیص نیافتن اعتبار لازم به این طرح، عملیات اجرایی آن را با تاخیر مواجه کرده است.
سلیمانی دشتکی بر تعیین تکلیف طرح های انتقال آب این استان تاکید کرد و گفت: عملیات اجرایی بسیاری از طرح های انتقال آب از این استان از 20 سال گذشته آغاز شده و همچنان نیمه تمام مانده و زندگی بسیاری از مردم محلی را با مشکل مواجه کرده است.
وی با بیان این که در انتقال آب این استان اختلاف نظری وجود ندارد، تصریح کرد: اختلاف های موجود بر سر روش و شیوه انتقال است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اختلاف بر سر میزان برداشت آب از زاینده رود بین 2 استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان نیز افزود: نصب کنتورهای هوشمند، کناره گیری دستگاه های دولتی و ورود نمایندگان کشاورزان 2 استان و پرهیز از نامه نگاری و دستورالعمل هایی که بار معنایی دارد، می تواند در رفع این مشکل کمک کند.
آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید