Performancing Metrics

بیمارستان فولاد خوزستان برای بیماران تنفسی اختصاص می یابد | اتاق خبر
کد خبر: 374141
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 16:52
استاندار خوزستان با اشاره به واگذاری بیمارستان نیمه تمام شرکت فولاد خوزستان به دولت گفت: این بیمارستان برای بیماران تنفسی در استان اختصاص می یابد.

اتاق خبر:غلامرضا شریعتی دوشنبه در کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان اظهار کرد: مقدمات واگذاری بیمارستان نیمه تمام شرکت فولاد خوزستان به دولت در حال انجام است و قرار است در قبال پرداخت 120 میلیارد ریال این واگذاری انجام شود.
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به پیگیری تامین اعتبار مقابله با ریزگردها و سیل در خوزستان گفت: با دستور سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، تامین اعتبار این دو مورد قرار بود یک ماه پیش در دولت مطرح و تصویب شود اما به دلیل محدودیت مالی دولت و اعتراض رئیس سازمان مدیریت بحران تا کنون به درازا کشیده شده است.
به گفته وی ، تا اوایل هفته آینده قرار است اعتبارات سیل و گرد و غبار در دولت به تصویب برسد.
وی اظهار کرد: وزارت نفت نیز قرار بود یک هزار میلیارد ریال برای بیابان زدایی 17 هزار هکتار از اراضی اطراف تاسیسات نفتی پرداخت کند که موافقت ضمنی زنگنه وزیر نفت فعلا جلب شده و مکاتبات لازم نیز انجام شده است.
شریعتی در این جلسه با درخواست مدیرکل هواشناسی برای تامین اعتبار خرید تلویزیون های شهری موافقت کرد و افزود: یک هزار و 800 میلیون ریال اعتبار برای خرید 2 دستگاه تلویزیون شهری به هواشناسی خوزستان اختصاص داده می شود.
وی اضافه کرد: کلانشهر اهواز به 4 دستگاه تلویزیون شهری نیاز دارد که 2 دستگاه دیگر را باید شهرداری خریداری کند و با نظر معاونت عمرانی در شهر نصب کند.
استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه منشاء مشکلات تنفسی خوزستانی ها در پائیز هنوز مشخص نشده است، گفت: بنا به دلایل مختلف، فعلا متهم اصلی این عوارض گیاه 'کونوکارپوس' شناخته شده است.
وی افزود: قرار است اقدامات پیشگیرانه و هرس کردن این درختان تا قبل از بارندگی انجام شود و این کار به شهرداری واگذار شده است.
شریعتی با انتقاد از نحوه هرس کردن درختان کونوکارپوس توسط شهرداری اهواز اظهار کرد: نحوه هرس کردن این درختان بسیار نامناسب است و تفاوتی با بریدن آنها ندارد و بسیاری از نقاط اهواز هنوز هرس نشده است که باید به شهردار اهواز این مساله اعلام شود.

*اعتبار تجهیز مراکز درمانی تامین نشد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این نشست گفت: 500 میلیارد ریال برای تجهیز مراکز درمانی قرار بود به این دانشگاه اختصاص یابد اما هیچ اعتباری تا کنون پرداخت نشده است.
اسماعیل ایدنی اندازه ذرات گرد و غبار را در اثرات سوء آنها موثر دانست و افزود: ذرات با اندازه 2.5 میکرون چند برابر زیانبارتر از ذرات با اندازه 10 میکرون هستند به همین دلیل محیط زیست برای تصمیم گیری در شرایط اضطراری اندازه این ذرات را نیز اعلام کند.
وی با اشاره به تکلیف و وظیفه دولت در شرایط بحران اظهار کرد: بر اساس قانون 1.2 درصد بودجه عمومی سالانه دولت باید در اختیار ستاد بحران قرار گیرد و در صورتی که این امر محقق نشده است نیاز به پیگیری دارد.
ایدنی همچنین درباره مشکلات تنفسی پائیزه خوزستانی ها اظهار کرد: وقوع تنگی نفس در پائیز در استان چیزی جز آلرژی گیاهی نیست و باید عوامل آن در اهواز شناسایی شود.
وی توصیه دانشگاه علوم پزشکی را هرس کردن درختان دانست و افزود: بر اساس تحقیقات سازمان محیط زیست و دانشگاه چمران، درختان بومی خوزستان در فصل بهار گرده افشانی می کنند و گیاه 'کونوکارپوس' که 90 درصد پوشش گیاهی اهواز را تشکیل می دهد و در پائیزه گرده افشانی می کند باید هرس شود.
بر اساس این گزارش، پدیده گرد و غبار از اواخر هفته گذشته باز هم خوزستان را فراگرفته است. شدت این پدیده در دو روز گذشته به 18 برابر حد مجاز در برخی شهرها رسیده و موجب تعطیلی مدارس و دانشگاه و لغو پروازها شده است.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید