Performancing Metrics

فاطمه هاشمی : 69 هزار نفر در کشور به بیماری های خاص مبتلا هستند | اتاق خبر
کد خبر: 374144
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 17:22
فاطمه هاشمی رئیس بنیاد بیماری های خاص و پیوند اعضای کشور با تاکید برحمایت از بیماران خاص گفت : درحال حاضر 69 هزار بیمار خاص در کشور وجود دارد.

اتاق خبر:هاشمی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در رامسر افزود : از این تعداد 25 هزار نفر دیالیزی، 20 هزار نفر تالاسمی و 24 هزار نفر بیمار پیوند کلیه هستند.
وی گفت : بنیاد بیماری های خاص به دنبال حمایت از بیماران خاص و گسترش حمایت از طریق سازمان های دولتی است.
هاشمی اظهار داشت : خوشبختانه این بنیاد دو طرح درگذشته در زمینه پیشگیری از تولد بیماران تالاسمی به دولت و مجلس ارایه کرده بود که با تصویب آن زمینه پیشگیری تولد فرزندان تالاسمی فراهم شده است.
به گفته وی، براساس این طرح ، انجام برخی آزمایش های تخصصی برای افراد مشکوک جهت جلوگیری از تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی اجباری شده است.
وی افزود : در سال های 75 و 76 سالانه یک هزار نوزاد متبلا به تالاسمی متولد می شد ولی در حال حاضر این تعداد به 200 نوزاد کاهش یافته است.
هاشمی گفت : پرداخت هدیه ایثار به اهدا کنندگان اعضای پیوند کلیه که در دولت سازندگی به تصویب رسید، یکی از موفقیت های این بنیاد بیماری های خاص بوده است.
وی درخصوص فعالیت فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، افزود : مدتی این فدراسیون تعطیل شده بود و در قالب فدراسیون ناشنوایان فعالیت کمی داشت ولی دریک سال اخیر دوباره فعالیتش را شروع کرد و امیدواریم بتوانیم در جهت رونق ورزش این عزیزان تلاش کنیم.
هاشمی با اشاره به سابقه 45 ساله فدراسیون جهانی پیوند اعضا، گفت : درحال حاضر این فدراسیون مسابقات مختلفی در سطح منطقه ای، آسیایی و جهانی برگزار می کند.
وی افزود: ورزشکاران ایران در آخرین مسابقات آسیایی رتبه پنجمی را کسب کرده بودند.
رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گفت : درحال حاضر این فدراسیون مشکلی خاصی حتی از نظر بودجه ندارد و تنها مشکل ما خود ورزشکاران هستند که پزشکان برای فعالیت ورزشی آنان کمتر توصیه می کنند .
وی با ابراز رضایت از برگزاری مسابقات رامسر گفت : برگزاری این مسابقات باعث افزایش روحیه نشاط و همچنین باعث انتقال تجربیات درمانی برای بیماران خاص می شود.
رئیس بنیاد بیماری های خاص و پیوند اعضای کشور روزدوشنبه به منظور شرکت در آئین اختتامیه ششمین دوره مسابقات بیماری های خاص به شهرستان رامسر سفر کرده است.
ششمین دوره مسابقات قهرمانی ورزشکاران تالاسمی کشور ویژه بانوان وآقایان با حضور400 ورزشکار، مربی، سرپرست و عوامل فنی و اجرایی استان های کشور برگزار شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید